Струва ви се невъзможно да пътувате между Италия и Франция по море, но всъщност е лесно

Пътешестие до Сардиния и Корсика и много малки острови и курорти

За нас октомври е месец, когато традиционно отпътуваме за някъде. Това е месец на изследване, опознаване на нови места и разширяване на хоризонта, пише американската блогърка Мередит Уилсън. Ето и целият разказ за едно наистина невероятно пътешествие:

Тази година решихме да се отправим към Сардиния и отидохме на италианския остров, за да плуваме. За това имахме на разположение яхта с най-верния капитан, който се ориентиран по-добре във водата, отколкото аз на сушата. За 13 дни трябваше да посетим 9 пристанища и курорти, да плуваме до Корсика и Сардиния, да сравняваме френското и италианското гостоприемство и след това да се върнем в Сен Тропе.

Преди пътуването реших да развеселя приятелите и абонатите си в Инстаграм. Започнах да измислям въпроси, свързани с местата, които ще посетим. И това беше моето лично търсене! Необходимо е да се разгледа много информация, за да не се получи викторината като нещо много сложно от една страна, а от друга страна, въпросите да не се окажат прекалено добре известни. Е, пристанищата, в които спирахме, не са особено известни.

Нашето пътуване започна с Антиб. Това е курортен град на френската Ривиера. Тук е най-голямото яхтено пристанище в района, така че е удобно да се отпътува оттук по море. От Антиб взехме курс към Корсика. Предстояха ни 5.5 часа плаване, а първото пристанище, в което влязохме, беше градчето Сен-Флорен.

Сен-Флорен

Честно казано, Корсика вече си е популярно туристическо място и не ни хареса особено. Бяхме тук и миналата година. Но попаднахме в буря и заради нея в продължение на три дни стояхме в Аячо,  без да можем да стигнем  до южната част от острова. После разгледахме Аячо, Калви и  Сен-Флорен.
За този курорт беше лесно да се измисли загадка: кое място за Корсика се явява същото като Сен Тропе за Франция? Да, това е за Сен-Флорен! Но отговорът на този въпрос не се оказа лесен, въпреки че имаше много коментари. Като подарък за правилния отговор избрах тукашни магнити.
Какво мога да кажа за Сен-Флорен? На първо място, това е типичен пристанищен град. Той има горна част, където "местният" живот кипи, а по-ниското пристанище е повече за туристите. Разхождахме се в долната част, ядяхме миди. Но не бяхме особено впечатлени, въпреки че градът беше приятен.

Малко вероятно е да нарека Сен-Флорен аналог на Сен Тропе, макар и тук да има много туристи. Казват, че през лятото тук туристите са 10 хиляди души, а местното население е малко над хиляда. Туристите са привлечени от пясъчни плажове и живописни места. Но според моите лични впечатления,  тук можете да прекарате максимум една вечер.

Елба

На 31 юли напуснахме Сан-Флорен и плавахме за известния остров Елба в продължение на три часа. По пътя спирахме в лагуните и плавахме в море с изумителна красота. Времето беше горещо. Въпреки че  нося на топлина, този път беше невъзможно знойно. Към топлината се добавяше и високата влага. Но пък водата беше като огледало! Капитанът ни каза, че в 25-годишната си работа никога не е срещал такова идеално море. Водата бе прозрачна като стъкло, а когато си на яхта, тя създаваше усещането, че се плъзгаш по огледало.

Остров Елба е познат от училище. Дори в уроците по история ни казваха, че тук е мястото, където Наполеон е бил заточен. Разбира се, загадката ми към абонатите беше свързана с тази историческа личност. Попитах какви са били първите думи на Наполеон, когато той дошъл на острова. За да отдадем почит на човека, който така прославил този град, отидохме в музея "Бонапарт". В рекламните брошури той величествено се нарича "дворец", но всъщност това е една скромна двуетажна сграда, където Наполеон е живял по време на изгнанието.

Елба - островът вече е италиански и това веднага се усеща по кухнята. И по цените. В сравнение с Франция, където вечеря за четирима излиза към 300 евро, а понякога дори 1000 евро, в Италия можете да ядете само за 75! И тук е невероятно вкусно във всеки ресторант. Дори и да е невзрачно място с клатещи се столове, пак ще ви нахранят, така че да не можете да спрете! Всичко свежо, домашно. Виното в каничките, което обожавам в разумни количества, естествено.

Елба остави приятно впечатление. Върнахме се на яхтата чак в полунощ. Синът ми открил компания от местни момчета и до късно караха велосипеди, скейт, тичане, скачане и правеха бели. Е, избрах подарък от остров Елба за правилния отговор: малко дървено сърце. И така, Наполеон, виждайки това място за първи път, казал: "Това ще бъде островът на почивката!"

Порто- Векио

Следващата част от програмата ни беше Порто-Векио. Това отново е Корсика и отново Франция. Но някак абсолютно нетипична. Този град изобщо не ни хареса. Порто-Векио е странна смес от испанско-цигански колорит. Много шумно, суетно и пренаселено.

В Порто-Векио решихме да се качим на върха на града. И трябваше да се изкачим нагоре към планината. Разбира се, бихме могли да използваме местния транспорт, дори и един малък влак се изкачва горе, но ние решихме, че това е за слабите, и тръгнахме сами на собствен ход. Уау ...  Доста уморително ходене.

С храната тук също не ни потръгна особено. Разбира се, по време на пътуване мога да си позволя да ям нещо извън обичайната ми диета, но тук беше прекалено. Ястията са селски, мазни, с високо съдържание на калории и чесън. Ние не ядем чесън по принцип, както вече писах в предишния си блог пост. Така че вечерята се провали. Впрочем, също и закуската. Сутринта станахме рано и отидохме в местния параклис, след което поискахме да закусим добре. Но се оказа пълно фиаско. Нито един от ресторантите не предлага топла закуска. И останах с чувството, че това е така в цяла Франция. Всичко, което можете да получите сутрин, е конфитюр, портокалов сок, чай, кафе и кроасан, ако имате късмет, с шоколад. Така да закусвам 7 дни в седмицата определено не е моята представа за добра закуска. Искам обичайните бъркани яйца или омлет. Добре е, че мога да готвя всичко това на лодката, което всъщност и направих.

По принцип Порто-Векио не остана в паметта ми. Даже по-късно опитах да разкажа на роднини ми какво е в този град. Единственият приятен  спомен е един буркан от сладко, който си купих като подарък за отговор на една от моите загадки.

Порто-Черво

Може би с Порто-Черво, започнах да получавам истинско удоволствие от това пътуване. Ние се преместихме към бреговете на Сардиния и това е истинската Италия, в която съм много влюбена. Очевидно ненапразно, преминах изпита по география в 10-ти клас и изтеглих билет именно за Италия. За мен тази страна е красива. Тук са други хора, различни възгледи, различен начин на мислене.

Пътувайки във Франция, понякога изглежда, че французите са настроени неприязнено към всички, които не говорят родния им език. Италианците са точно обратното! Отворени, общителни, емоционални. Те са много спокойни и доброжелателни към всички посетители.

Сардиния е древен остров. На нея има запазени паметници от неолита и енеолита. Това са огромните "гробници на гиганти" и загадъчният Сардински зикурат. Разбира се, такива древни места винаги са обвити в легенди и тайни. Ето защо помолих моите читатели да напишат поне три легенди за това защо островът се нарича Сардиния и като подарък купих сирене от Сардиния. Между другото, името на острова няма нищо общо с рибата. Има версия, че Сардиния всъщност е "Сандалия", т.е. следата, която Творецът е оставил. Някои хора все още вярват, че Сардон е живял на острова - синът на Херкулес и племената на сардите произлизат от него.

Що се отнася до Порто Черво, това е моден курорт в северната част на острова. И това се усеща веднага, щом стъпите на земята му. Има много бутици, много магазини за бижута, много световни марки - Cartier, Jacobs, Dolce & Gabbana, Bugatti. Тук денонощно работят клубове, танци, музика. Тук можете да разгледате луксозни яхти, да поръчате вкусно ястие (колко се радвам да го направя след Порто-Векио!). Но едва ли е възможно да си починете с деца. Те просто нямат какво да правят тук сред танцуващите младежи.

Порто Ротондо

След като се находихме и ядохме пържоли и риби в Порто Черво, тръгнахме към Порто Ротондо. По пътя забелязах изненадващо тюркоазения цвят на водата, мислех, че това се случва само някъде на островите в Индийския океан. Но - не, Средиземно море също е много красиво и е жалко, че снимките не могат да го предадат. Водата ме приканваше да поплувам. И доколкото не съм фен на плуването, но този път плавах във всички лагуни, където спирахме.

Самият Порто Ротондо е голям. Въпреки че на картата е само малка точка. Има много вкусни ресторанти и "богатите и известните" обичат да отпускат тук. Срещнахме се с един от тях - беше Дмитрий Маликов. А после забелязах в инстаграма на Ксения Собчак, че и тя е била тук по същото време. Какво мога да кажа, когато самият Силвио Берлускони има вила тук! Въпреки че не мога да кажа, че Порто Ротондо - това е някакъв популярен курорт, за който всеки е чул.

Ние се разхождахме из града само за няколко часа, затова не успях да го разгледам по-подробно. Но от това, което видях, всичко е доста мило. Има площад, където се събират много хора. Те общуват, седят в кафенетата, пият Аперол. Местните жители живеят леко, в дворовете има много цветя, а прането се суши на улицата по въжета, както навремето. И на фона на този спокоен живот - прекрасни залези!

Санта-Тереза-Галура

От Порто Ротондо трябваше да се върнем в Порто Черво, но нещо се обърка... Накрая сменихме маршрута и отплавахме до Санта Тереза ​​Галура. Това е доста голям град, който също се намира в Сардиния, и ако погледнете на картата, той е точно срещу Корсиканския Бонифацио. Между тези две пристанища, дори вървят фериботи, можете да наблюдавате как хората се движат между Италия и Франция, качвайки се на ферибота с автомобили. Мисля, че е вероятно някой да живее в Корсика и да работи в Сардиния и обратно. И тук плуват така всеки ден, първо дотам и после обратно.

За да стигнете до центъра на Санта Тереза-Галура, трябва да излезете от пристанището, отнема около 10-15 минути. Най-оживеното място в града е местният площад, където се стичат жителите и гостите на курортното градче. Ние се поразходихме, но не вечеряхме на площада, а открихме ресторант, който е малко скрит от тълпите. И тук ни очакваха същите тези шарени покривки, неудобни дървени столове и невероятно вкусна пица! Това беше просто една незабравима Маргарита! Но това не е всичко!

В Санта Тереза ​​Галура открих страхотно ястие, което бих яла с килограми, но уви, това няма да има най-добрия ефект върху фигурата. Става дума за истинска италианска паста! И ето точно това, което за пръв път опитах в Лондон в ресторант Аркади Новиков - спагети Вонголе! Това са макаронени изделия с малки морски мекотели, които се добиват в неаполитанско море. Тези малки миди се наричат ​​вигол. Те се приготвят със сос от бяло вино и се добавят към пастата с още една тайна съставка - ботарго, това е хайвер, който след като се извади от рибата, се осолява и изсушава. И се оказва невероятно съчетанието от осолен хайвер и вагол. Не можах да се въздържа и да не си купя ботарго, сега ще се опитам да правя тестени изделия с него у дома и да храня гостите.

По принцип вечерята в Санта Тереза ​​Галура беше успешна. Няма да описвам подробно отличните вкусови качества на "Parmigiano", което също имах шанс да опитам тук. Обичам това ястие толкова много, че го готвя периодично у дома. Печени патладжани с моцарела и пресни домати - това е белисимо! И каква е рибата тук, просто нямам думи! Толкова се натъпкахме, че едва се върнахме вкъщи. Но все още имахме достатъчно сила, за да изпълним нашата стара традиция: във всеки град, където отиваме, ние изпращаме пощенски картички по пощата до себе си. И тогава, когато вече седите в къщи, е много приятно да си припомните изминалите пътувания!

Бонифацио

След Санта Тереза Галура нашето италианско приключение приключи. Време е да напуснем Сардиния и да се върнем отново към бреговете на Корсика. И учудващо, завръщането беше прекрасно, тъй като ние попаднахме в Бонифацио. Изненадващо красиво и необичайно: къщите са точно на скалата, над пропастта и това прави града разпознаваем сред стотици други пристанища. Така че не е изненадващо, че този път зададох фото-мистерия и тя бързо бе разгадана. Абонатите веднага се досетиха от снимките, в който град съм.

Бонифацио е разделен на две части: долният град Марина и Горният (стария) град - точно този, който се намира на скалата. Но ние не стигнахме до там, разходихме се само долу. Има легенда, в която се казва, че Одисей е посетил Бонифацио по време на пътуването си. Е, това е напълно възможно.
В Бонифацио имахме друг кулинарен празник. След като се разходихме, влязохме в ресторант, където взех каталоно от вкусни розови и зелени домати и син омар. Честно казано, аз не съм фен на омарите, но беше толкова вкусно и нежно, че изядох всичко и не оставих нищо на никого. Това дори стана повод за шега сред моите роднини.

Имахме и възможност да опитаме риба скорпион, която се намира в тези части. Рибата е с червен цвят, а месото е бяло. Доста е тежка, така че не яжте много. Но дори и малко парче в сос от бяло вино е просто невероятно!

Може би Бонифацио е единственият курорт по целия ни маршрут, където със сигурност бих искала да се върна отново. Той наистина ме впечатли и аз имах чувството за "подценяване" досега. Искам да видя стария град, да се разхождам там, да се наслаждавам на красивите гледки, да чувствам отново атмосферата на натовареното пристанище.

След Бонифацио продължихме към Проприано. Както е написано на един от туристическите сайтове"Не можем да кажем, че в Проприано има нещо специално". И може би съм съгласна с това твърдение.

Докато бяхме на почивка, целият ми режим, разбира се, загуби. Вкъщи ставам много рано, наслаждавам се на тишината и си върша работата, без да се разсейвам от никого. А на пътешествие гуляем много, така че също си лягахме късно, а освен това обикновено искахме да гледаме филм, преди да си легнем. Да станем от леглото преди 8-9 часа просто нямаше как. Периодично се упреквах за това и след това успях да преговарям със себе си. Убеждавах тялото ми да не се тревожи за това, все пак трябва да си позволяваме и удоволствия. Знам със сигурност, че веднага щом се върна в Краснодар, отново ще вляза в обичайния си график.

Сен Тропе

Крайната точка на нашия маршрут беше Сен Тропе. И досега не бях виждала курорта по-добре от сега. Смята се, че Сен Тропе е скъпо село на сноби и богати. Но за мен това въобще не е така. В Сен Тропе е красиво, има места за приказни разходки, има луксозни плажове и кейове, тук можете да се любувате на луксозните яхти и да се скриете в уютен парк. Има много магазини, вкусна храна, нощен живот и клубен живот, но има и място за релакс с деца. И аз наистина харесвам този микс, тук е комбинация от различни предпочитания и различни статути на хората.

В Сен-Тропе атмосферата е точно за мен и аз наистина си почивам там. Но този път вямаше как да прекарам много време в Сен Тропе, тъй като ни предстоеше ново пътуване. Вече с автомобил!