Храненето в ресторанти за някои е изключително събитие, за други почти ежедневие. Въпреки това и честите посетители и тези, които ходят само при специални поводи, допускат доста грешки, за които не подозират.
Същността винаги е в малките детайли, за които доста често дори не се замисляме. Но ако спрем да правим тези грешки и се отървем от някои вече създадени навици, посещението ни в ресторанта ще стане много по-приятно и изживяването ще е е много по-пълноценно. И не на последно място - няма да харчим "грешни пари".
Вижте някои често допускани грешки в ресторантите, посочени от опитен блогър, и как да ги избегнем:
1. Да се съгласите на маса, която не ви харесва
Случвало ли ви се е да се окажете настанени на маса в тъмния, мрачен ъгъл на ресторант, до маса с крещящи деца и да си помислите: „О, боже, не е това, което имах предвид"? Имате пълното право да поискате друга маса.
Вероятно на модерно, живописно място може да получите враждебна реакция: „Няма да има друга маса поне един час". Ако това е отговорът, който получавате, незабавно напуснете този ресторант: не си струва. Ако обаче сте учтиви, има вероятност да има по-добра маса за вас и вечерта ви ще бъде много по-добра.
2. Да послушате сервитьора, вместо вътрешното си желание
Не го разбирайте погрешно: вашият сервитьор е страхотен източник за намиране на доброто и свежото в менюто. Често сервитьорът ще препоръчва любимите си елементи от менюто. Това е много полезно, но не е най-важното.
Най-важното нещо е да знаете за какво сте в настроение и да се придържате към този инстинкт. Така че, ако ви се яде пържола и сервитьорът започне цяла рутина с песни и танци за това колко много обича рибата, кимнете мило и все пак поръчайте пържолата. Ако е добър ресторант, пържолата ще е толкова добра, колкото и рибата.
3. Да не задавате въпроси
Това, в което вашият сервитьор играе важна роля, е да обяснява думите в менюто, които не разбирате. Не е срамно да попитате "какво е киноа? И правилно ли я произнасям?" Изяснете ястие, преди да го поръчате, или може да поръчате нещо, което всъщност не сте искали.
4. Не обмисляте храненето от началото до края
Ако получавате пържола за предястие, разумно ли е да поръчате увитите в бекон фурми като стартер и след това терин от гъши дроб като мезе? Вероятно не, освен ако не искате да бъдете изнесени на носилка. Ако имате тежко, месно предястие, поръчайте по-леко, по-рибно предястие. Или салата. Или, обратното, ако получавате по-леко предястие, поръчайте по-тежко мезе. Помислете: баланс.
5. Да поръчате бутилка вино, когато чашата вино е за предпочитане
Ако един човек поръча риба, един човек поръча пържола, един човек поръча свинско месо и един човек поръча ризото с раци, може да е много трудно да изберете бутилка вино, която да се хареса на всички (и да върви добре с цялата тази храна). Така че опростете нещата и избирайте вино на чаша: една бутилка така или иначе е около четири чаши и ако направите сметката, често се получава същото.
6. Да осолите храната си преди да я опитате
Ако сте в добър ресторант, подправките, както всичко останало, се проверяват внимателно от главния готвач, преди да стигнат до вашата маса. Уверете се, че храната е правилно подправена, когато опитате един път. Ако няколко хапки по-късно все още не ви харесва, тогава попитайте за сол.
7. Да поискате от кухнята да махнат съставка
Разбираемо е, че някои са алергични към гъби или тиквички или тиквички с форма на гъби. Но ако в менюто има ястие, което има като компонент нещо, което не харесвате или към което сте алергични, по-добре изберете друго ястие, отколкото да ги помолите да премахнат този компонент. Тази съставка е там с причина: предназначена е да балансира другите елементи в чинията и ако нарушите този баланс, вечерята ви ще бъде разочароваща.
8. Да отидете до тоалетната точно преди да сервират следващото ястие
Може да не знаете това, но в много изискани ресторанти персоналът внимателно наблюдава масата ви, преди да изнесат храната ви, за да се уверят, че всички са седнали. Ако не са, ще чакат. И ако чакането е твърде дълго - това става в най-сериозните ресторанти, понякога ще изхвърлят храна, която е изстинала, и ще сготвят отново ястията ви. Колко ужасно!
Тогава направете услуга на ресторанта и отидете до тоалетната, веднага след като ви вземат храната. Не чакайте точно преди идването на следващото ястие.
9. Да делите десерт
Разбира се, ако сте на ограничен бюджет или диета, споделянето на един десерт е чудесен начин да се справите с нещата. Но ако искате сериозно да усетите ресторанта, трябва да отдадете дължимото на майстора на сладкиши: поръчайте два десерта и ги поделете.
10. Да пазите недоволството за себе си
Въпреки че в началото може да изглежда грубо да кажете на сервитьора си, че фритата с аспержи е била прекалено осолена или че бялото вино не е било добре охладено, много по-неприятно е за ресторант да прочете анонимна рецензия онлайн, която се оплаква от тези неща без шанс за тях да коригират или адресират онова, което се е объркало.
Като говорите, вие предупреждавате ресторанта за проблеми, които трябва да бъдат решени, и всъщност им помагате да подобрят услугата си. Освен това, ако са щедри, те ще компенсират нещата, като изпратят допълнителен десерт или напълнят отново чашата ви безплатно, пише HuffPost.