Най-опасното летище в света - едва 24 пилоти знаят как да кацнат

Фактът, че е построено в подножието на високи планини, затруднява кацането и излитането

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/nai-opasnoto-letishhe-v-sveta-edva-24-piloti-znayat-kak-da-kacnat Pochivka.blitz.bg
Най-опасното летище в света - едва 24 пилоти знаят как да кацнат

Източник: Снимка: Shutterstock

Летище Паро се намира на 54 километра западно от Тхимпху, столицата на южноазиатската държава Бутан.

Разположено в подножието на Хималайските планини, то е едно от най-предизвикателните летища в света със своята тясна писта и географско местоположение, заседнало между планините.

Вижте някои от причините, поради които летището, където само 24 опитни пилоти имат право да кацат, е опасно:

Заради 1 лев Летище Пловдив ще се размине с 3 авиолинии

Географско положение и планински терен

Летище Паро се намира в долина, сгушена между планини, в подножието на Хималаите. Това е причина за тесни и наклонени наклони около летището.

Фактът, че е построено в подножието на високи планини, затруднява кацането и излитането. Влиянието на планините върху посоката и силата на вятъра също може да представлява допълнително предизвикателство за пилотите.

Тясна писта и наклонени краища

Пистата на летище Паро е дълга само 1980 метра. Това кратко разстояние е критичен фактор за намаляване на скоростта на самолета и постигане на достатъчна скорост при излитане.

Фактът, че двата края на пистата са наклонени към подножието на планините, прави кацането и излитането по-трудно. Пилотите трябва да имат изключителна маневреност.

Метеорологични условия и ограничена видимост

Разположено в подножието на Хималаите, летището често е изложено на променливи и сурови климатични условия. Това може да повлияе на времето и безопасността на кацане и излитане.


Метеорологичните условия като мъгла, дъжд и вятър могат да намалят видимостта на пилотите и да направят операциите по-рискови.

Операции, които изискват опит

Пилотите, които могат да кацат и излитат от летище Паро, трябва да имат специално обучение и опит. Това е особено важно предвид тесния характер на пистата, местоположението й около планини и променливите метеорологични условия.

Голяма надморска височина и съдържанието на кислород

Летището се намира на надморска височина от 2235 метра, което може да повлияе на работата на самолетите. На по-висока надморска височина ефективността на двигателите може да намалее, тъй като въздухът е по-разреден.

Популярно летище глези пътниците си с удобна екстра

Когато тези фактори се съчетаят, летище Паро има характеристики, които правят кацането и излитането предизвикателни и рискови. Ето защо летището се счита за зона, която изисква специално внимание и умения за пилотите.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай