Нещастен турист смята, че може да е бил измамен, след като е платил 100 пъти повече от правилната сума за две напитки и пакет чипс, докато е бил в чужбина в Мексико - и банката му отказва да му върне парите.
Затрудненият холандски летовник е трябвало да плати 310 мексикански песос, еквивалентни на 14,17 евро за леката закуска.
Но две нули са били добавени погрешно към сумата, с което общата сума достига 31 000 песос или 1417 евро.
Клиентът настоява, че е проверил сумата на машината за плащане с карта, преди да въведе своя ПИН код и да я одобри - и сега е заключил, че или машината е била дефектна, или е бил измамен от продавача.
Но Rabobank заяви, че няма да го обезщети, защото той е „упълномощил“ плащането, като е въвел своя ПИН номер - дори и да е било „под фалшив претекст“.
Сега Kifid, холандският орган, отговорен за разглеждане на финансови спорове, се е произнесъл в полза на банката, съобщи De Telegraaf.
В решението си Kifid заявява: „Разбираемо е, че потребителят намира сумата за твърде висока за две напитки и пакет чипс и никога не би се съгласил с тази сума, ако беше знаел. Но това не означава, че той не е дал законно съгласие за плащането".
Туристът твърди, че банката е трябвало да сигнализира за толкова голямо плащане, излязло от сметката му, докато е бил в чужбина, но омбудсманът заяви, че банката не може да бъде обвинена за инцидента.
Омбудсманът добавя: „Самият факт, че транзакцията може да е била необичайна за потребителя, не означава, че банката е била наясно с нея и е трябвало да се намеси".
За съжаление на туриста, той вече няма да види нито стотинка обратно от взетата сума.
Холандският летовник е само поредният пример за това как дори най-предпазливият пътешественик може да бъде хванат неподготвен от хитър измамник.
Други измами, в които туристите са се забърквали, включват таксиметрови шофьори, които твърдят, че техният брояч е счупен, преди да начислят солидна такса, както и надплащане във валута, с която не са запознати, на нечестни продавачи, съобщава "Дейли Мейл".
Туристите също така съобщават за тактики за разсейване, като например да бъдат заговорени в ресторант от някой с ръкописна бележка, само за да открият, че телефонът или други ценности са им откраднати, докато отделят време да я прочетат.
Някои също така съобщават, че са закупили билети за разходка с лодка или еднодневна екскурзия, след което откриват, че „организаторът“ никога не се е появил на определеното място за среща.