Самолетът ви току-що е докоснал земята след особено турбулентен полет. Прекарали сте последния час стискайки здраво седалката и чувството за облекчение, което изпитвате, когато самолетът прави контакт със земята, може да се реже с нож.
Вдигате ръце, готови да изръкопляскате, но преди да го направите, трябва да научите нещо – пилотите мразят аплодисментите при кацане.
Кои са маршрутите, които ужасяват и най-опитните пилоти
Във форума Quora потребител зададе въпроса: „Какво мислят пилотите на пътнически самолети за пътници, които ръкопляскат след кацане?“.
Много пилоти отговарят на въпроса и всички те са единодушни – може би имате най-добри намерения, но не го правете!
Скот Киндър, капитан на „Боинг 737“ в голяма американска авиокомпания с над 10 години, казва: „Не си го и помисляйте!“.
Ето какво заявява откровено той: „Пътниците наистина нямат идея какво се случва отпред при приземяване, затова откъде знаят за какво да пляскат и за какво не? Ако един пилот се понесе при приземяване и кацне по средата на пистата, това е ужасно и опасно. Но ако е гладко, той получава аплодисменти отзад?
За да бъде добър и сигурен пилот, той ще го приземи бързо и твърдо и пилотите винаги си казват „добра работа“ след това.
Въпросът е, че ние наистина не обръщаме внимание на никакви аплодисменти от задната част, защото ние се оценяваме според ситуацията в този ден. наистина не ни интересува какво мисли човекът от седалка 20Б“.
И ако си мислите, че думите на капитан Скот са твърде остри, неговите размисли са подкрепени от негов колега пилот и инженер – Джоузеф Гуинди, който казва, че не трябва да аплодирате някого за това, че си върши работата правилно. С едно изключение:
„Ако полетът е бил особено опасен, може да се замислите за това. Но и тогава пилотите няма да ви чуят, тъй като те не само, че са затворени в кабината, но и още са заети с кацането.“
Пилоти обясниха колко опасно е да си сменяте седалките в самолета
И все пак винаги е хубаво да благодарите на салонния персонал за добре свършената работа, когато напускате самолета.