След пандемията хотелите в Турция ще работят по нови правила, плашат с изчезване на All Inclusive

След пандемията хотелите в Турция ще работят по нови правила, плашат с изчезване на All Inclusive

Повечето въпроси възникват за системата на бюфета и сервирането на храната

Не е изненадващо, че Турция се свързва с безгрижната почивка All Inclusive, всякакви удоволствия на територията на хотелите и отлично съотношение цена - качество.

Но дали хотелите в Турция, след отварянето на границите, ще бъдат същите, с които сме свикнали?

Министърът на туризма и културата Мехмет Ерсой вече направи изявление, в което обясни за някои мерки, които все пак ще останат и след прекратяване на карантината и изолацията.

Той обяви въвеждането на сертифициране на туристически съоръжения за безопасност от COVID-19. И разбира се, това ще се отрази предимно на хотелите. Без такъв сертификат няма да им бъде позволено да приемат чуждестранни гости.

На какви изисквания трябва да отговарят хотелите?

Гарантиране на социална дистанция. Провеждане на редовна стерилизация. Гарантиране безплатен достъп до дезинфектантните съдове с гел на обществени места.

Казаха кога Турция, Гърция и Италия ще приемат туристи

Редовно проверка на здравето на персонала и осигуряване на служителите на лични предпазни средства.

Повечето въпроси възникват за системата на бюфета и сервирането на храната. 

Всъщност в ситуацията на пандемия именно ресторантите на хотелите ще станат най-уязвимото място. С познатата система All Inclusive, за хотелите ще бъде трудно да изпълнят изискванията за сертифициране.

Обикновено в ресторантите на хотела можете да наблюдавате следната картина: доста гъста тълпа от гости се движи по дълги маси, определени за свободен избор на ястия, използвайки едни и същи прибори за сервиране.

Оказва се, че „бюфетът“ е застрашен и може да бъде заменен от A la carte услуга („à la carte“). 

Между другото, Асоциацията на хотелиерите на Турция вече се застъпва за A la carte. Освен това отхвърлянето на "бюфета" ще доведе до намаляване на хранителните отпадъци.

Анталия се превърна в рай за туристите по време на карантина

Подобна мярка непременно ще доведе до необходимостта от увеличаване на персонала, а това няма да е възможно за средни и бюджетни хотели.

Но петзвездните хотели са готови за бързо възстановяване, при предстоящите промени. Главният готвач на известната хотелска верига Iberostar е готов да организира готварски шоута за приготвянето на горещи ястия, като отчита желанията на гостите.

Представител на хотелската верига Rixos заяви, че стандартната хигиена в хотелите с 5 звезди винаги е била на най-високо ниво, защото с такава тълпа от хора и освен COVID-19 винаги има много опасности от други зарази.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай