Системата на метрото във втория по големина град в Гърция Солун беше официално открита в събота. Метростанции показват древни артефакти, които почти провалят приключването на проекта, предаде Ройтерс.
По време на строителството, което започна през 2006 г., работници откриха пазар от византийската епоха, римско гробище и други съкровища от дългата и разнообразна история на града.
Музей под земята
Находките спряха развитието на метрото и повдигнаха въпроси за това как градът ще се модернизира, като същевременно защити богатото си минало.
(Снимка: CNN Greece)
„Това не е просто проект за благоустройство, който е изключително важен за града. Това е и музей“, каза гръцкият премиер Кириакос Мицотакис, преди да посети гарата Венизелу за частна обиколка вчера. „Вероятно е уникален в света. Ще минем през подземен музей, за да стигнем до влака.“
Завършването на метрото отне близо 20 години, отчасти поради проблеми с финансирането по време на дълговата криза в Гърция от 2009-2018 г. Това е първата подобна система в Гърция извън Атина.
(Снимка: CNN Greece)
Според изпълнителя на проекта строителите е трябвало да копаят по-дълбоко от първоначално планираното - до 31 метра, за да се уверят, че тунелите минават под археологическите находки.
„Това е възможност за Солун да стане втори Рим по отношение на антиките“, каза Мелина Паисиду, един от археолозите, открили реликвите под земята.
(Снимка: CNN Greece)
Спирки и билети
13-те гари, които се отварят, са: Нова жп гара, Димократис, Венизелу, Агия София, Синтривани, Универсидад, Папафи, Евклид, Флеминг, Аналипси, 25 март, Вулгари и Неа Елветия.
Влаковете ще минават на всеки 3,5 минути от 11-те спирки на главната линия в пиковите часове.
Според прогнозите само за 17 минути някой ще може да измине разстоянието от Новата жп гара до Неа Елветия с метрото в Солун, пише Си Ен Ен Гърция.
(Снимка: INTIME NEWS)
В бъдеще се очаква това време да се увеличи с 90 секунди, с добавянето на разширението на Каламария и допълнителни влакове.
Метрото ще работи с влакове, които се движат без машинист, тъй като те се управляват автоматично от Центъра за управление, разположен в гара Pylaia, но ще има обслужващи лица.
Цената на пътуването с метрото в Солун ще струва 60 евроцента и ще продължи 1 час и 10 минути.
Допълнителни 60 минути и същата продължителност ще бъде билетът с автобусите на градския транспорт на Солун.
Първоначално двете превозни средства ще работят с отделни билети, а в бъдеще с една тарифа.