Експерти назоваха няколко начина, които ще помогнат да се намали рискът от нараняване и да се увеличи вероятността за оцеляване в случай на попадане на самолета в извънредна ситуация, пише Daily Star.
Според експертите самолетните аварии са изключително редки. Избягването им обаче 100% е невъзможно. Потвърждение за това е инцидентът, станал на пътнически самолет в Истанбул. Както стана известно, самолетът на Pegasus Airlines по време на твърдо кацане излязъл от пистата. В резултат на извънредната ситуация трима души загинаха, други 176 бяха ранени.
Експертите са изброили няколко действия, които ще помогнат да се намали вероятността от нараняване в случай на такъв инцидент. Първо, необходимо е да резервирате места в опашката на кабината. Тези столове не са много популярни, но са по-безопасни от останалите. Според проучването най-голям брой смъртни случаи са регистрирани в средата на самолета - 39%, следвани от местата отпред - 38%. Смъртността за опашната секция пада до 32%. Представители на мрежата за авиационна сигурност също изчислиха, че степента на смъртност на пътниците на задните седалки е 28%, докато седалките до пътеката в средата на салона са с най-висок риск - 44%.
Дрехите на пътника също могат да увеличат шансовете за безопасно бягство. Едно от най-важните правила важи за обувките. Не трябва да се свалят по време на излитане и кацане. Именно на тези етапи на полета се случва половината от всички въздушни катастрофи. По време на спешна ситуация, пожар или счупено стъкло под краката е много вероятно да се нараните. Това означава, че босите хора са най-застрашени. Какво можем да кажем за условията навън.
Трябва да се обърне внимание на материала, от който са направени дрехите. Пътниците е по-добре да избягват запалими материали, като вискоза и торбички. Носете памук или вълна върху полиестер или найлон, съветват специалистите. Те също така препоръчват да се извадят острите предмети от джобовете и да преброите колко седалки отделят пътника от аварийния изход, за да бъдат подготвени за евакуация в извънредни ситуации.
И още един съвет. Той касае щорите на илюминатора. Специалистите настояват, че те трябва да бъдат повдигнати по време на излитане и кацане. Това винаги се напомня от кабинния екипаж. Отворените прозорци ще помогнат на очите на пътниците да свикнат с осветлението извън самолета, което е изключително важно при спешни случаи. Освен това това ще позволи на членовете на екипажа да видят и оценят терена предварително. „В случай на внезапни извънредни ситуации, всяка секунда се отчита. Следователно, ако завесите са отворени, екипажът може да се ориентира според ситуацията зад борда, да разбере кои врати трябва да се използват за евакуация и да пристъпи по-бързо към спасяването на пътниците.