Пътническите самолети летят по правило на височина от 9 до 12 километра. Височината на полета е ограничена поради няколко фактора.
Следователно пилотите не вдигат плавателния съд над дадената "маркировка".
Какви са причините за това и дали самолетите могат да летят по-високо, прочетете в материала ни.
Лайнерите се издигат до оптималната височина на полета през първите 10 минути след излитане. Както беше отбелязано по-горе, това е знак от 9 до 12 километра. Зависи от времето, характеристиките и теглото на летателния съд, както и посоката на полета.
За всяка страна диспечерите изчисляват индивидуално оптималната височина на полета. Но в същото време тази височина варира точно в озвучената рамка.
KFC, тролове и пържени гъсеници: Най-странните коледни традиции по света СНИМКИ
Факт е, че на височина от 9 до 12 километра въздухът се изпуска, така че лайнерът по-лесно преодолява съпротивлението и изразходва по-малко гориво. Просто е опасно самолетът да лети под определената височина: можете да попаднете в гръмотевична буря, да срещнете птици, които могат да влязат в двигателя, или, например, хеликоптери.
Максималната височина на полета е ограничена поради други причини.
Първо, въздухът на голяма височина е изключително разреден. Поради това самолетът вече няма достатъчно мощност, за да продължи да се движи нормално.
Интересен факт: Ето защо французите носят шалове и барети
Второ, изкачването над 12 километра е опасно, тъй като пилотите ще имат по-малко време да се върнат на безопасна височина в случай на авария. Ще трябва да отделите много време за спускане, а понякога дори секунди в случай на авария играят решаваща роля.
И накрая, трето, пилотите трябва постоянно да поддържат връзка с контрольорите. На надморска височина качеството на тази връзка е значително намалено, което може да бъде изпълнено с големи проблеми.