Обикновено екипите на гостите от музикалния бизнес и светоноизвестните личности изпращат списък с изисквания на хотелите, в които нощуват по време на своите пътувания, както по света, така и в България, наречен „райдър“. Ако мястото за настаняване може да ги покрие, много вероятно е да бъде избрано. За това разказва Адриана Ангелова, директор бизнес развитие на голяма хотелска група, пред bTV.
По време на над 20+ годишната си кариера тя посреща не един или двама гости с ексцентрични желания. Една от рок легендите на световната музика наема най-големия апартамент в хотела, но с изискването той да бъде пребоядисан изцяло в черно. Хотелът успява да изпълни желанието му по време на гостуването, а след това връща стаята в стария ѝ вид и я ремонтира основно.
Друга ситуация, която Адриана не може да забрави през годините е желанието на световноизвестна музикална звезда, която поискала да ползва златна тоалетна.
Как да не паднете в капана на непочтени хотелиери
Тя разказва, че в кариерата си е имала случай на рап изпълнители, които вписват в „райдъра“ си, дори, че искат да пушат трева, без значение дали това е законно в страната или не. Това е и един от случаите, в които тя отказва гостуването на звездите в хотела, защото техният начин на живот не съвпада с ценностите на веригата и законовите наредби в страната.
Ако си мислите, че ексцентричните желания са типични само за хората, които работят в сферата ма изкуството, ще ви изненадаме. Някои политици имат не по-малко интересни желания.
„Заради възрастта на шефа на една политическа делегация, ако мога да го нарека така образно, имаше необходимост да залепим вестници или хартии на всички огледала и прозорци, защото човекът беше на доста години и имаха притеснение да не се обърка, че нещо от повърхностите е врата“, разказва тя.
Адриана Ангелова ръководи два от най-забележителните столични хотела и наскоро отворил СПА хотел в сърцето на Розовата долина в Казанлък.
Отскоро приема ново предизвикателство и става част от ръководството на българска верига със седем зимни и летни хотела и 2 курортни комплекса. В над 20 годишната си кариера тя работи с много и различни екипи, както партньори, така и колеги от международни корпорации, политици, спортисти и световноизвестни имена от Холивуд.
Интересът ѝ към продажбите се появява още на много ранна възраст, когато стартира собствен бизнес още на 7-8 години.
В хотелиерския бизнес се оказва случайно. На връщане от работа, минава около един строеж и всеки път пита какво ще има там. Оказва се, че става въпрос за хотел от международна верига.
„Тенденциите в нашия бизнес в момента са свързани с дигитализация. Това мисля, че след пандемията е неизбежно за всички сектори“, казва Адриана.
По нейни думи новите помещения в хотелите вече се правят така че да са максимално функционални, гъвкави и да посрещат различни по тип събития. Доста хотели в световен мащаб, в които фоайета и лобита се изграждат с дигитални стени.
„Идеята е точно да може да се преформатира от спокойна лоби атмосфера до парти площ“, казва тя.
При ресторантите тенденцията е по-скоро минималистична с нестандартни решения, за да може гостите да снимат повече и това да стигне до социалните мрежи.
Важно: Бивш хотелиер разкри какво трябва да направите веднага, когато се настаните в стаята си!
По думи на Адриана хората в момента имат доста добри познания в храненето заради възможността да пътуват и най-популярна в момента е концепцията за чиста био храна, директно от фермата в чинията.
Една от големите борби на Адриана е да запази кадрите в хотелиерския бранш, което през годините се превръща във все по-трудна задача. Тя припомня, че това е работа, в която човек може да постига кариерно израстване, а влизането в професията в момента не е никак трудно, стига да положиш малко усилия и постоянство.