Компанията "Еърбъс" (Airbus) осъществи първия полет на най-новия си модел - A321XLR, с който европейският самолетостроител ще се опита да задоволи нарасналото търсене на тяснофюзелажни самолети с голям обсег, предаде Ройтерс, цитирана от "Стандарт".
Двумоторният реактивен самолет излетя от Хамбург, където е произведен, за да постави началото на поне година тестове, преди да се включи в търговския флот.
Да си стюардеса е странно – ядеш до кошчето за боклук, а после изведнъж... ВИДЕО
"Еърбъс" залага на A321XLR да промени "правилата на играта", тъй като с този самолет могат да извършват дълги полети на печалба и да не бъдат принуждавани пътниците да се прекачват.
A321XLR може да прелита 8700 км с едно зареждане, което е с 15 процента повече от всеки друг тяснофюзелажен самолет. Той би дал възможност на авиокомпаниите да извършват с него преки полети по маршрути като Ню Йорк-Рим, Токио-Сидни или Хюстън-Сантяго на много по-ниска цена, твърдят от "Еърбъс".
(Снимки: airbus.com)
Свят ще ви се завие като видите колко струва най-скъпият билет на "Луфтханза"
Удълженият полет става възможен с добавяне на още едни резервоар под корпуса, което обаче предизвиква опасения от пожар, ако се наложи самолетът да кацне по корем. Това принуди "Еърбъс" да отложи пускането на самолета в търговска употреба за 2024 г., за да има време за модифициране на резервоара.