Пуснаха нов изумителен влак-стрела, който може да избяга и от земетресение СНИМКИ

Движението на тези машини в Япония е толкова прецизно, че забавяне от повече от една минута се счита за официално закъснение

https://pochivka.blitz.bg/oferti/pusnakha-nov-izumitelen-vlak-strela-koyto-mozhe-da-izbyaga-i-ot-zemetresenie-snimki Pochivka.blitz.bg
Пуснаха нов изумителен влак-стрела, който може да избяга и от земетресение СНИМКИ

Нов вид влак-стрела беше пуснат в употреба в Япония. Той е обявен за най-бързия, най-удобния, най-леко возещия и най-безопасния досега. Машината може дори да „избяга“ на безопасно място в случай на земетресение.

Моделът N700S (буквата S означава Supreme) развива скорост до 360 км/ч, въпреки че линията, която обслужва – Токайдо-Шинкансен, позволява скорост до 285 км/ч, съобщава „Дейли Мейл“.

Двуетажни вагони, шампанско и чудни гледки – най-добрите нощни влакове в Европа

Линията, която свързва Токио с Осака и Кобе, е една от най-известните в света. Тя е първата високоскоростна линия в историята, след като влаковете-стрела започват да се движат на 1 октомври 1964 година между Токио и Осака. Тя преминава през величествената планина Фуджи, висока 3800 метра.

От древни времена върхът на планината се счита за свещено място, затова персоналът във влаковете му се покланя докато машината минава от там.

N700S, който влезе в употреба от 1 юли в компанията Централна японска железница, изглежда много подобен на N700A, който се използваше досега, но всъщност има няколко впечатляващи нови характеристики.

Седалките могат да се накланят напред, има индивидуални точки за зареждане на устройства, а отделенията за багаж отгоре се осветяват на всяка спирка, за да се напомни на пътниците да си вземат чантите.

Специална система прави пътуването много по-тихо и леко, а литиевойонни батерии позволяват на влака да се движи без да ползва електрическата мрежа, минаваща над релсите. Тази характеристика е особено полезна в случай на земетресение.

Цялата мрежа Шинкансен е оборудвана със сензори за земетресение. Ако бъде засечен трус, захранването към влаковете спира и техните аварийни спирачки се активират автоматично и спират машините.

N700S, който е оборудван с батерии, обаче, може да продължи да се движи до безопасно място, ако спирачките се задействат на рисково място като мост или тунел.

Движението на влаковете-стрела в Япония е толкова прецизно, че забавяне от повече от една минута се счита за официално закъснение. Ако влаковете се движат с повече от 5 минути закъснение от разписанието, компанията-оператор трябва да дава обяснения пред правителството.

Средно закъсненията на влаковете-стрела са по 30 секунди.

Защо японците се къпят само вечер

За 56 години експлоатация броят на жертвите сред пътниците в тези машини е нула.

(Снимки: jrailpass.com)

Те са тихи не само за пътниците вътре, но и за хората навън, покрай които минават. Звука, който издават в движение, никога не превишава 75 децибела. За сравнение, кола, движеща се със 104 км/ч издава звук от 77 децибела на разстояние от 8 метра.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай
2 Коментара
ани
преди 4 години

кога ще ги стигнем?

Откажи
Убихте ме просто
преди 4 години

Чак толкова Фотошоп на снимка с Фуджияма никога не съм си представял.....

Откажи