"Светът" - круизен кораб, който не спира да пътува, и е супер лукс

Има 165 частни апартамента, вариращи от студиа с площ от 88 квадратни метра до резиденции с четири спални с площ от 1000 квадратни метра

https://pochivka.blitz.bg/oferti/svetat-kruizen-korab-koyto-ne-spira-da-patuva-i-e-super-luks Pochivka.blitz.bg
"Светът" - круизен кораб, който не спира да пътува, и е супер лукс

Плаващ апартамент. Жилищна яхта. Ваканционен дом, който пътува по света.

"Светът" ("The World") - луксозен лайнер, има много описания, но „круизен кораб“ не е едно от тях, казва живеещият там Джим Минарик.

„Единственото сходно нещо между "Светът" и круизния кораб е, че те се носят по водата“, заяви той пред CNBC. „Ако нашият кораб беше круизен, вероятно щеше да има 1500 пътници. Когато сме наистина заети, имаме между 200 и 300.“

"Светът" има 165 частни апартамента, вариращи от студиа с площ от 88 квадратни метра до резиденции с четири спални с площ от 1000 квадратни метра.

(Снимка: The World)

Минарик и съпругата му купуват апартамента си през 2020 г. с намерение да прекарват един до два месеца годишно на кораба. Въпреки това, казва той, сега те прекарват до половината от годината на борда.

„Току-що открихме, че обичаме толкова много общността, начина на пътуване – много е спокойно и удобно“, каза той. „Непрекъснато виждате нещо ново.“

Минарик каза, че двойката е толкова очарована от преживяването на борда, че в крайна сметка купува втори, по-голям апартамент в The World, запазвайки първия апартамент за семейството и приятелите.

Живот на борда на кораба


Подобно на много круизи, The World има множество ресторанти и барове, уроци по йога и фитнес зала, два басейна, медицински център и денонощен румсървиз.

(Снимка: The World)

Но приликите в общи линии свършват дотук. Като за начало, на този кораб собствениците вземат много решения.

„На борда има демократично общество“, обясни жилищният директор Еди Уонг. „Те гласуват за неща като маршрута, гласуват за обновяване на кораба, както и за борда на директорите. Маршрутите се променят всяка година", каза Уонг.

Графикът за 2026 г. е финализиран и включва спирки в Антарктика, Френска Полинезия и Великденския остров, последният от които е „едно от най-желаните места в света“.

The World акостира в около 100 пристанища годишно, като спира за два до пет дни, вместо за няколко часа.

„Спираме на пристанище, например крайбрежието на Амалфи. Оставаме три или четири дни, така че може дори да не излезем на първия ден … може просто да отидем за вечеря", посочи Минарик.

Няколко собственици живеят на кораба през цялото време, но повечето идват и си отиват, когато искат.

След круиз от Южна Америка до Южна Африка Минарик и съпругата му слезли в Кейптаун и отишли на сафари за две седмици, преди да се приберат в Ориндж Каунти, Калифорния. Приятелите, с които са пътували, ги настигнали отново с кораба, който по това време се е придвижил нагоре по западния бряг на Африка.

Жителите на "Светът"


Много собственици са от Северна Америка, каза Уонг. „Но имаме жители от около 20 различни националности... имаме и много австралийци на борда“, посочва той.

(Снимка: The World)

Минарик, бивш изпълнителен директор на голям бизнес за потребителска електроника, каза, че всички собственици са имали някакво ниво на финансов успех.

„Това е просто факт, но наистина интересното е, че всеки има страхотна история“, каза той.

Цените за жилища варират от 2,4 милиона долара до 15 милиона долара - цифра, която не включва тримесечните такси за поддръжка, които могат да бъдат около 10% от цената при покупка годишно.

И все пак парите не са голяма тема в "The World", каза Минарик.

(Снимка: The World)

„Определено няма да се мериш с другите, защото независимо дали си мултимилионер, има много милиардери. Така че това, за което говорите, е вашата любов към пътуването и преживяванията", обясни той.

Той каза, че един от приятелите му от кораба е 82-годишен човек, който дава „повече пари, отколкото мога дори да си представя“ за благотворителност. За какво си говорят? „Гмуркане“, каза Минарик.

Потенциалните купувачи се проверяват, обясни Уонг. Освен финансови и криминални проверки, купувачите се нуждаят от две препоръчителни писма от настоящ жител.

Всяка година около 10% от жилищата се продават, обясни представител на компанията пред CNBC Travel.

Средната продължителност на собственост е седем до осем години, каза Уонг. За това време собствениците виждат по-голямата част от света няколко пъти. Други напускат, за да бъдат по-близо до специализирана медицинска помощ или за да прекарат повече време със семейството.

Минарик се съгласи, че най-големият недостатък на живота на кораба е времето, прекарано далеч от децата и внуците му. Той каза, че той и съпругата му планират живота си, за да балансират любовта си към семейството и опознаването на света.

Друг недостатък? Минарик каза, че не може да вземе кучетата си на борда.

Но „ако трябваше да посоча нещо различно от това, че не можете да имате вашите домашни любимци и вашето семейство, щеше да се наложи да си измислям неща“, каза той.

Единствен по рода си кораб?


Уонг обясни, че докато други компании са опитвали, "The World" все още е единственият кораб от този вид.

MV Narrative, луксозен жилищен кораб, построен от компания, наречена Storylines, беше засегнат от няколко забавени заминавания. Първоначално планирано да отплава през 2024 г., сега е планирано да започне круиз през 2027 г. Корабът е по-голям от "The World", с планове за 500 стаи, за да побере около 1000 души.

Друг жилищен кораб, Life at Sea, беше отменен през ноември 2023 г., същия месец, когато беше планирано да отплава за първи път. Съобщава се, че някои пътници са продали бизнеса и домовете си, преди да научат, че компанията зад круиза, Miray Cruises, е отменила тригодишното пътуване, след като не е успяла да осигури кораб.

Горещи

Коментирай