Когато видите тази снимка, първата мисъл е - какво се случи, че мостът се е срутил? Мостът е просто огромен, висок 57 м, широк 20 м, дълъг почти 8 км на надморска височина над 200 метра и изведнъж - край! Изглежда сякаш е потънал - и заедно с транспорта, който върви по него...
Всъщност, освен обикновените леки автомобили, по него пътуват огромни камиони и пътнически влакове. И изведнъж, след 4 км, всичко това отново се появява ... те просто са се спуснали в подводния тунел.
Най-голямата дървена сграда в Европа - гръцки приют, намиращ се на турски остров
Представяме ви моста Йоресунд. За жителите на тези места той е необходимост, с която са свързани два града и две държави. А за гостите на тези страни атракция, която е задължителна забележителност.
Това е най-големият граничен мост в Европа, свързващ столицата на Дания със Швеция.
По време на изграждането на този мост е изграден изкуствен остров, за да се не наруши живота на птиците на истински остров. Изграден така, че дори да можете да живеете на този изкуствен остров.
Подводната част на моста е от 5 тръби. Две за автомобили, две за влакове и една като авариен изход, при инциденти.
Българска следа в славата на Патара – древният град, който ще ви замае с история
Тази година се навършват 20 години от откриването на това чудо на инженерството. Мостът дава възможност да се живее и работи в две държави! Наистина е по-евтино да купувате недвижими имоти в Швеция и по-изгодно да работите в Дания (заплатата е по-висока).
Пътуването по моста не е безплатно и не е евтино, дори по местните стандарти, но въпреки това мостът ще се изплати след още 15 години минимум (4 милиарда евро са похарчени за строителство).
Цени:
Мотоциклет 30 евро;
Автомобилен транспорт до 6 метра - 59 евро, от 6-10 метра/с ремарке 118 евро;
Каравана - повече от 10 метра - 194 евро.
Тези хора, които често преминават през моста, имат възможност да си купят абонамент с отстъпка на BroPas за 42 евро.