Забравете самолетите! С тези влакове ще обиколите цяла Европа през 2022 г.

Забравете самолетите! С тези влакове ще обиколите цяла Европа през 2022 г.

Все повече хора по света гледат на пътуването с железниците като по-екологична алтернатива на кратките полети

Возили ли сте се в добрите стари спални вагони? Има някакъв особен чар в това да се метнете на нощен влак и да се събудите в друг град, след като сте се насладили на удобна нощувка на ниска цена.

Все повече хора по света гледат на пътуването с железниците като по-екологична алтернатива на кратките полети и нощните влакове отново излизат на мода.

От Брюксел до Прага и Хърватия, можете лесно да стигнете до някои от най-популярните европейски дестинации с влак. А благодарение на Eurostar и връзките му с Брюксел, не е проблем да отидете и до Великобритания.

Най-страхотните пътешествия с влак, които съществуват на тази планета

Пътищата пред вас са безброй. Вижте с кои влакове можете да стигнете до най-интересните места в Европа.

Париж-Виена

Нова линия между Париж и Виена беше пусната от австрийския дъравен оператор OBB. Влакът се движи три пъти в седмицата в двете посоки и пристига в 22 ч. на двете места. Освен спалните вагони, той има бар и вагон-ресторант.

Стандартната цена в купе с шест седящи места (най-евтините) е 50 евро на човек, а билетът за легло купе с 4 или 6 места на човек е 95 евро, в които е включена и закуска.

Предлагат се и по-луксозни вагони със закуска и вечеря за 156 евро на човек и супер лукс с лични душове, закуска и вечеря, от 170 евро на човек, пише metro.co.uk.

Стокхолм-Берлин

Нощен влак от Берлин до Стокхолм ще се движи за първи път това лято от 8 април до 24 септември. Ежедневната линия ще направи лесно пътуването между столиците на Германия и Швеция, които имат много какво да предложат.

Билетите са между 70 евро за седалка в отворено купе до 118 евро на човек за отделно купе с 6 легла.

Прага-Дубровник

Тази лятна линия е пусната през 2020 година и се оказала толкова успешна, че операторът скоро решил да я направи ежедневна.

От миналата година влакът тръгва от Прага рано вечерта и спира в Брно, Братислава и Будапеща, преди да стигне сутринта до Загреб. След това продължава до пристанището Риека и до Сплит, откъдето има автобуси по разписание за Дубровник.

Скоро онлайн резервациите ще бъдат възможни отново и билетите ще струват от 22 евро в едната посока (за седящо място) и от 36 евро в спален вагон.

Париж – Клуж-Напока

Ако Париж-Виена не ви е достатъчно, можете да продължите към Клуж-Напока в Трансилвания – тази красива и сурова част на Румъния, известна с кафявите мечки и Дракула.

Нощното пътуване с OBB отнема около 12 часа (в зависимост дали спира в Будапеща), а цената на билета в едната посока е 35 евро. За по-голямо удобство можете да си вземете легло в купе с някой друг за 59 евро или цяло купе само за вас за 204 евро.

Париж-Ница

От 2020 г. насам нощен влак на SNCF свързва Града на светлината с Лазурния бряг. Цените за това 12-часово пътуване през Франция си ги бива – 40 евро за еднопосочен билет, като индивидуалните стандартни легла започва от 29 евро, а седалките – само от 19 евро.

Брюксел-Прага

Ако хванете новите нощни влакове в Брюксел в 19 ч., ще пристигнете в Прага след 15 часа. Има спирки в Антверпен, Амстердам и Берлин. През април ще бъде пуснато ново лятно разписание с продажба на билети онлайн.

Цените на билетите още не са обявени, но операторът обещава безплатен интернет и кафе във влака.

Париж-Милано

Скоростни влакове отдавна се движат между двете световни модни столици Париц и Милано, но сега конкуренцията е голяма. Срещу конкурента си SNCF Trenitalia пусна влакове, които се движат два пъти на ден, а еднопосочиният билет струва 46 евро.

В най-луксзоната класа цените започват от 166 евро и там ще ви поглезят със сезонна храна и просеко, докато живописните Алпи се нижат покрай вас.

Швейцарските ски курорти

Скъпо е и трае 32 часа – защо всички искат да се возят точно на този влак в Турция ВИДЕО

От следващия декември швейцарският GoldenPass Express ще свързва ски курортите в Бернските Алпи. Забележителните влакове с прозорци от пода до тавана са проектирани от Pininfarina, която проектира Ферари.

Те ще преминават безпроблемно от тесни към стандартни линии и ще спират в Монтрьо, Гщад и Интерлакен.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай