Град-феномен: За 140 г. София нараства 100 пъти

Много от идеите, които е имало по онова време за подземното гариране, за паркингите в жилищните квартали, не са се реализирали

https://pochivka.blitz.bg/pateshestviya/grad-fenomen-za-140-g-sofiya-narastva-100-pati Pochivka.blitz.bg
Град-феномен: За 140 г. София нараства 100 пъти

„София е град, който няма аналог. За 140 години, откакто е обявена за столица на България, тя е нараснала 100 пъти по население и територия. Това е феномен“. Това коментира архитект Белин Моллов, цитиран от БГНЕС.

Той е бил директор на Генералния план на София, съветник в Столичния общински съвет и заместник-министър на регионалното развитие.

Според него едно такова бурно развитие носи и много непроверени грешки, които сега трябва да поправим. Белин Моллов призовава софиянци и гостите на столицата да вдигнат глави и да видят красотата на старите софийски сгради в центъра, които наистина ни превръщат в един европейски град.

Вече знаете - това са най-красивите български пещери

Той призовава София да бъде планирана в един малко по-широк обхват.

Това не означава, че не трябва да се разраства, но трябва да обхване една територия, в която да може да комуникира със съседните общини в нейната агломерация. Това е много важно“, обясни той.

Арх. Моллов подчерта, че в центъра на града имаме много сериозен проблем с движението на колите. Той припомни, че през 70-те години на ХХ век, когато участва в направата на първия голям съвременен Генерален план на София, моторизацията е била 160 коли на 1000, а сега има 860 коли на 1000 жители.

„Това са само софийските коли, като сметнем какво идва отвън, горе-долу на един човек се пада по една кола“, отбеляза архитектът.

Много от идеите, които е имало по онова време за подземното гариране, за паркингите в жилищните квартали, не са се реализирали.

„Има много конкретни идеи от миналото, които са хубави и адекватни за днешното време, трябва да им се обърне внимание и да се концентрираме върху тях“, препоръчва арх. Моллов.

Според него София има нужда от повече пешеходни зони, места за велосипедистите, но „не по този начин, който се прави“.

Градът на здравето - още римляните са идвали тук заради водата му

„Не може на ул. „Раковски“ да направиш една велоалея, която всъщност съкращава мястото за колите, а по самата велоалея никой не се движи. Не се прави така. Същото е по бул. „Дондуков“. Колчетата, които са сложени и ограничават велоалеята, само пречат“, категоричен е арх. Моллов.

По думите му промяната на движението в района на бул. „Патриарх Евтимий“ за съжаление също може да бъде отнесена към тези недоразумения./ pochivka.blitz.bg

Горещи

Коментирай