Най-дългото шосе е повече километри от Екватора

Панамериканската магистрала свързва Аляска с Патагония

https://pochivka.blitz.bg/pateshestviya/nay-dlgoto-shose-e-poveche-kilometri-ot-ekvatora Pochivka.blitz.bg
Най-дългото шосе е повече километри от Екватора

Според Книгата на рекордите на Гинес най-дългото шосе в света е Панамериканската магистрала. Това обаче не е един път по общоприетата представа, а цяла разклонена мрежа от големи и малки пътища, свързващи САЩ и Канада със страните от Латинска Америка.

Топ 7 спиращи дъха дупки на Земята

Магистралата е съвместен план на лидерите на държавите от  двете Америки за изграждане на обща магистрала - всяка страна решава къде и как да разположи участъци от магистралата на нейната територия.

Идеята за Панамериканската магистрала възниква през 1923 г. на V международна конференция в САЩ. И на 5 октомври 1925 г. в Буенос Айрес е взето решение да започне строителството на магистралата.

Името Pan American Highway не е официално. В Канада и САЩ няма официален магистрален маршрут, въпреки че няколко магистрали в тези страни носят това име. Поради това, а също и поради съвпадението на трасето на Панамериканската магистрала с предишни маршрути, е невъзможно да се определи точно нейната дължина.

Брокенски призрак. Къде можем да видим тази рядка оптична илюзия

Смята се, че общата дължина на Панамериканската магистрала е около 48 хиляди км, което е повече от дължината на земния екватор.
Официално магистралата тръгва близо до границата на САЩ и Мексико, в мексиканския град Нуево Ларедо.

Но всъщност основната част от Панамериканската магистрала започва много по-далеч на север, в Аляска в Северна Америка, в селището на нефтената индустрия Прадхо Бей близо до едноименното находище на газ и нефт.

"Pan American Highway Congress" е координиращ орган, който се събира на всеки 4 години. С изключение на страните от Централна Америка, правителството на всяка държава финансира изграждането на маршрута на територията на своята държава. Международните споразумения по въпросите на Панамериканската магистрала се отнасят главно до граничните участъци на пътя, финансиране на изграждането на мостове на границите на държавите и опростяване на системата за регистрация на транспорта в градовете, през които минава магистралата.


Някои участъци от магистралата стават неподходящи за пътуване през дъждовния сезон, така че има специален мониторинг, който регулира движението в екстремни ситуации.

На границата на Панама и Колумбия има участък от селва, до който не може да се стигне с обикновен автомобил - това е пропастта на Дариен с дължина 87 км. Поради особеностите на пейзажа, полагането на асфалт в този район е почти невъзможно: джунглата в някои райони е непроходими блатисти гъсталаци.

Рекордът за най-бързото пътуване през двете Америки с кола от Ушуая (южна Аржентина) до залива Прадхо принадлежи на американеца Тим Кейхил и канадеца Хари Соуърби - през 1987 г. те изминават 23 558 км за 23 дни 22 часа и 43 минути.

А през 1981 г. британският авантюрист Джордж Мийгън измина 30431 км от Ушуая до залива Прадо за 2425 дни - той започна на 26 януари 1977 г. и завърши на 18 септември 1983 г. Той описва най-дългата разходка в книгата си. Мигън беше първият човек в историята, който сам премина цялото Западно полукълбо и двете Америки.

През 2003 г. Кевин Сандърс постави рекорд, карайки мотор по магистралата за 34 дни. Той стана първият състезател по мотоциклети, който прекоси Америка от най-северната точка до най-южната.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай