Камериерките в хотелите трябва да се справят с какво ли не – от мръсни стаи до нагли клиенти. И се оказва, че има доста неща, които им се иска да кажат на гостите си. Но не могат.
Бивши служители в хотели повдигат завесата по въпроса какво тайно им се е искало да кажат на гостите, за да улеснят живота им. Те разкриват тайните пред „Бизнес инсайдър“ като всеки от тях е пожелал анонимност от страх бившите им работодатели да не поискат обезщетение за нарушение на поверителността.
Ето кои са 10-те неща, които им се иска да можеха да кажат на клиентите си:
Съвети и трикчета за намирането на най-добрите оферти в Airbnb
При напускане изключвайте всичко в стаята си
„Не оставяйте включен телевизора, когато излизате, за да напуснете стаята. Така не можем да знаем дали сте вътре или не и ни оставяте да се чудим докато не се наложи да се свържем в рецепцията, където обикновено са много заети през цялото време. Също така, моля ви не оставяте знака „Не безпокойте“, когато напускате стаята.“
Не си боядисвайте косата в мивката в хотела
„Моля ви, не си боядисвайте косата в хотела. Отнема повече от час мивката да се изчисти с белина и повече „магически гъби“, отколкото ми се иска да си призная.“
Ако искате да бъдете мили, оставете почерпка на камериерката
„Работим много и (особено на горещите места) няма нищо по-хубаво от това да намериш студена напитка или сладолед по време на смяната си. Ако искате да бъдете мили с камериерката си, оставете сладолед в хладилника, когато си тръгвате, или неотворена напитка.“
Съберете на купчина използваните кърпи, чаршафи и покривки
„Не е необходимо или задължително, но е много мило, когато гостът си разчисти леглото, когато си тръгва, защото трябва да се чистят толкова много стаи за толкова кратко време. Това помага много. Освен това натрупайте на пода използваните кърпи.“
5 прости начина да защитите дома си от бедствия и негативна енергия
Не си оправяйте леглото преди да напуснете
„Ако сте спали в леглото, няма нужда да го оправяте, когато напускате. Ако си помислим, че не сте го използвали изобщо, може да не сменим чаршафите. Така че е по-добре да изглежда, че в него някой е спал.“
Не се притеснявайте да искат допълнителни торби за боклук и пране
„Много хора бързо пълнят боклука и след това изхвърлят отпадъците си на пода, вместо просто да поколят за допълнителна торба. Нямаме нищо против да ви помогнем да запазите стаята си чиста и не искаме да ходим през всичките ви мръсни дрехи на пода.“
Събирайте след себе си и дръжте боклука на едно място
„Ако искате да ни направите услуга, сложете всичкия боклук на едно място, така че да не се налага да обикаляме из стаята да го прибираме. Това всъщност ни спестява време.“
Изхвърляйте правилно медицинските изделия за еднократна употреба
„Много често намираме игли от инсулин от гости с диабет, хвърлени в боклука без капачка. Лично аз се убодох на една игла и прекарах шест месеца в кръвни тестове и вземане на лекарства, за да се предпазя след такава грешка.“
Използвайте табелката „Не безпокойте“
Използвайте табелката „Не безпокойте“, ако не искате да ви безпокоим. Много пъти са ми крещели гости за това, че не са искали рум сървис, но и не са си слагали табелката на вратата.“
10 начина да спестим пари от ваканцията през лятото
И най-важното, отнасяйте се човешки към камериерките
„Знам, че сме обслужващ персонал. Някои от нас не говорят добре езика, а друго го говорят. Знам, че е неловко, когато идваме да чистим стаята ви, докато вие сте там. За нас също е неловко. Имаме работа за вършене и да се погрижим за вас и вашата стая е точно тази работа.“