19 мръсни тайни на ол инклузива, които хотелиерите упорито крият

Не е толкова просто да получите маси, пълни с храна, красиви и удобни плажове и различни забавления за деца и възрастни

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/19-mrsni-tayni-na-ol-inkluziva-koito-khotelierite-uporito-kriyat Pochivka.blitz.bg
19 мръсни тайни на ол инклузива, които хотелиерите упорито крият

Хотелите ол инклузив са много популярни сред туристите от доста време насам. Но има много тайни за тях, които трябва да знаете, за да сте подготвени. Тези неща могат да се случат и на най-опитните пътешественици.

Не е толкова просто да получите маси, пълни с храна, красиви и удобни плажове и различни забавления за деца и възрастни.

Затова вижте кои са нещата, които трябва да знаете за хотелите ол инклузив. Те ще ви помогнат да направите правилния избор, когато се подготвяте за почивка.

1. Декоративно нарязаните плодове и зеленчуци са трик, свързан с апетита – масите често са украсени с нарязани дини, тикви, краставици и репички. Но издълбаването им не е само изкуство, а е специално насочено към гостите.

Къде да отидем на „ол инклузив“? Пет алтернативи на Турция

Според готвач, който работи в хотел, те правят три пъти повече изрязани плодове и зеленчуци, отколкото реално да готвят. Всички тези храни се слагат в началото на масата, за да привлекат вниманието. По този начин гостите дори не забелязват, че ядат по-малко, отколкото когато този плод го няма в менюто.

2. Шведската маса оказва влияние на цената – хотелите ол инклузив са разделени в три категории – стандартен ол инклузив, среден ол инклузив и висок ол инклузив. Струва ни се, че ако хотелите са оценени със звезди, тази система не е нужна.

Но всъщност, всяка категория има свои изисквания, които помагат на туристите да направят по-добър избор. Освен това разделението позволява на хотелите да увеличат цените, ако бюфетът получи добра оценка от критиците.

Ако мястото не отговаря на минимума от изисквания, може да изгуби статута си на ол инклузив.

3. Много хотели икономисват от храна – масите в хотелите са отрупани със зеленчуци и плодови салати. Също често има възможност за поръчване на красиво нарязани плодове в стаята.

Но доста често става дума за много евтини продукти, изтеглени от щандовете на складове и магазини. Агенциите по безопасност често правят проверки, които показват, че някои хотели купуват само храни с изтекъл срок на годност.

4. Морската храна може да се окаже от консерва – хората, които обичат морска храна, трябва да знаят за този похват на готвачите в хотелите. В много случаи те използват консервирана храна, която се накисва в бира няколко часа преди да бъде сервирана. Така постигат илюзията, че е прясна.

5. Може да ви сервират месо от акула вместо пъстърва – това се прави, когато дори оценителите на храна не могат да различат един вид риба от друг. Вместо да получите сьомга или пъстърва, ви сервират месо от акула, което е много по-евтино и лесно да се намери.

Готвачите умишлено варят месото в солена вода, за да размият вкуса.

6. Може да не споменат ремонтите – хотелите обикновено не информират гостите си, че текат някакви ремонти. И когато те пристигнат, може да получат неприятна изненада. За да избегнете такава ситуация, трябва да се обадите в хотела предварително или да накарате туроператора си да го направи.

7. Намаленията може да са заради рязка промяна на времето – много често хотелите пускат много изгодни оферти в сезона, когато имат проблеми с времето.

Съществува т.нар. „огнен пръстен“, който включва държавите, в които най-често има земетресения и вулкани, като Индонезия, Филипините, Япония и Австралия. Във всички тези страни има кризисни центрове, които информират министерствата на туризма за приближаващи бедствия.

8. Трансферът с автобус може да отнеме доста време – ако хотелът, който сте избрали, предлага безплатен трансфер от летището и обратно, трябва да попитате за повече подробности. Проблемът е, че понякога автобусът откарва туристи до различни хотели по пътя си.

Така че едно пътуване, което се очаква да отнеме 30 минути, може да се удължи до няколко часа, защото някои от пътниците могат да пристигнат със закъснение.

9. Забавленията за деца може да са доста скъпи – често в рекламите си хотелите обявяват развлекателни програми за деца и обявяват, че имат бавачки и аниматори. Проблемът е, че рядко предупреждават родителите, че за това се плаща допълнително.

Изключително скъпо е да занимаваш едно дето цял ден. понякога единствената безплатна услуга е посещение в аквапарк, всичко друго се плаща.

10. Бакшишите не са само знак на добра воля – разпространеният обичай за даване на бакшиш на служителите, били те портиери или бармани, не е просто една хубава традиция. Всъщност на персонала рядко се плаща добре, така че някой лев повече може да се окаже огромна разлика в обслужването.

11. Водните забавления може да са доста скъпи – профилите на хотелите в социалните мрежи са пълни с вълнуващи снимки на щастливи туристи, които карат лодки, водни ски и сърф. Тези дейности изглежда, че са безплатни.

В действителност, обаче, тези забавления са много скъпи, особено ако ви трябва и инструктор. Например средно 1 час може да ви струва между 50 и 200 долара.

12. Плуването в морето може да бъде забранено – след като сте харесали прекрасните снимки от плажа на уебсайта на хотела, който сте избрали, се поинтересувайте предварително дали всъщност на гостите им е позволено да се къпят там.

Обикновено качеството на водата в курортите се проверява всяка година и плажовете се отбелязват със специални сини флагове, ако водата е добра, и черни – ако не е така.

Последното се случва често, тъй като туристите оставят много боклук на плажа. Във всеки случай трябва предварително да разберете статуса на плажа, на който ще ходите.

13. Излежаването на плажа може да бъде много скъпо – много хотели ол инклузив добавят допълнителна такса за ползване на шезлонги, чадъри и други плажни аксесоари.

Много е вероятно да ви се наложи да харчите по около 20 долара на ден за престой на плажа.

14. Опознаването на местната култура може да не ви е по джоба – без значение колко гостоприемни са различните страни към туристите, може да не успеете да се потопите в местната атмосфера по време на ваканцията си.

Проблемът е там, че хотелите правят всичко възможно да задържат гостите на своя територия. Затова няма нищо изненадващо в това, че цените за обиколките с водач са нелепо високи за повечето гости, които могат да ползват само това, което хотелът им предлага.

15. Икономисват от електричеството в стаята – когато се настаните, проверете регулатора на хладилника. Често храните се развалят, защото хладилникът е настроен да работи с минимални сили. Така се спестява електричество, но храните и напитките остават топли.

16. По-добре да не лягате върху оправени легла – когато се настаните в стаята, махнете покривката от леглото и я сложете настрана. Не можете да си представите колко хора преди вас са лежали на нея.

Никога не лягайте върху оправено легло, защото покривката просто се слага върху чистите чаршафи се пере едва веднъж месечно, а в някои хотели – на 6 месеца.

17. Мръсни чаши – чашите в ресторантите и стаите изглеждат чисти. Но преди да ви настанят, вероятно само са ги забърсали и сложили обратно на мястото им. Затова преди да ги ползвате ги мийте както трябва.

18. Дезинфекцията в стаите не унищожава насекомите – дори и най-луксозните хотели имат този проблем. Вредителите могат да се появят след последния гост и да се настанят в нечий багаж. Този неудобен факт никога не се съобщава на никого, за да се спаси репутацията на мястото.

Ако тези неприятни насекоми вече са се настанили в хотела, е много трудно да бъдат премахнати. Те се крият в меката мебел, одеялата и възглавниците много бързо.

И макар че много хотели имат процедури по дезинфекция, не ги прилагат много често, защото да оставят всички стаи празни им струва купища пари.

Какво е това стая ROH и какво ви заплашва, ако ви настанят там?

19. Ако си направите директна поръчка, може да изгубите стаята си – хотелите се стараят да получат колкото е възможно повече директни поръчки, защото в този случай не трябва да плащат такса за всеки клиент.

Но понякога, когато пристигне голяма група туристи и хотелът няма достатъчно свободни стаи, директните поръчки страдат най-много. Разбира се, в този случай хотелът ще предпочете да отмени директната резервация, която е само една стая, отколкото да върне цяла група.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай