4-те най-мистериозни самолетни катастрофи на всички времена СНИМКИ

4-те най-мистериозни самолетни катастрофи на всички времена СНИМКИ

Независимо дали се случват над известния Бермудски триъгълник или над Хималаите, тайнствеността на инцидентите повдига много въпроси

Има самолетни катастрофи, чиято мистерия никога не е разгадана - независимо дали се случват над известния Бермудски триъгълник или над Хималаите. И точно тази тайнственост предизвиква много спекулации...

Вижте четири мистериозни самолетни катастрофи от миналото, които и до-ден днешен не са обяснени

Полет 19, изчезнал безследно през декември 1945 г.

Фактите:

Полет 19 се състои от пет американски бомбардировача-торпедоносци с общо 13 члена на екипажа, които излитат на 5 декември 1945 г. от базата Форт Лодърдейл на тренировъчен полет. 90 минути след излитането един от пилотите - Чарлз С. Тейлър, съобщава за проблеми с ориентацията - компасът се е повредил, националните граници под тях вече не могат да се различат.

След това кулата инструктира Тейлър да лети на запад. Но Тейлър отговаря - „Не мога да кажа къде е запад. Вече нищо не е наред.” Петте самолета на Полет 19 изчезват безследно, не са открити останки от машините, както и телата на пилотите.

Спекулациите:

Много конспиративни теоретици виждат случая като едно от най-важните доказателства в подкрепа на теорията за Бермудския триъгълник и на факта, че корабите и самолетите продължават да изчезват необяснимо в морската зона в западния Атлантически океан на север от Карибите.

Експертите обаче допускат по-реалистично събитие - те смятат, че пилотите са свършили горивото в някакъв момент, паднали са в морето и са потънали там. 

Полет MH370, изчезнал през март 2014 г.

Фактите:

Историята на скандалния полет 370 на Malaysia Airlines започва на 8 март 2014 г. По това време самолетът е на път от Куала Лумпур за Пекин. Освен опитния пилот, който има над 18 000 летателни часа, и останалата част от екипажа, на борда има 239 пътници.

Самолетът внезапно изчезва от радарите около 40 минути след излитането. В ретроспекция обаче, въз основа на сателитни данни, се установява, че машината не се е разбила по това време. Вместо това тя лети още седем часа, първо на запад, после на юг. MH370 вероятно се е разбил в Индийския океан. Останки обаче така и не са открити.

Защо иглуто не се топи, дори когато вътре е 20 градуса

Спекулациите:

Днес има десетки теории и спекулации за това какво може да се е случило онзи ден. Най-пресният пример е новата книга „Изчезнали“ на френската журналистка Флоранс де Шанги, която живее в Югоизточна Азия. В нея тя говори за възможността машината да е била свалена. Според де Чанги това е дело на американските военни, които са искали шпионско устройство, което било на борда.

Канадският следовател на катастрофи Лари Ванс има различна причина. Според него малайзийският пилот нарочно е спуснал машината във водата - искал е да се самоубие. Той основава това на доброто състояние на откритите две дузини отломки.

Главният следовател Питър Фоли, от друга страна, е убеден, че машината се е разбила в морето поради липса на гориво. Сред теориите са, че руснаците са отвлекли самолета за Казахстан, конспирации за Северна Корея, и отново, че извънземни са виновни за изчезването на машината.

Полет 990 на Egypt Air, катастрофирал през октомври 1999 г.

Фактите:

Полет 990 на Egypt Air (MSR990 за кратко) трябва да лети от Ню Йорк до Кайро на 31 октомври 1999 г. Но машината се разбива в Атлантическия океан на около 90 км от остров Нантъкет. Твърди се, че преди катастрофата вторият пилот казва „Разчитам на Бог“ отново и отново.

Когато пилотът се връща в пилотската кабина, той каза: „Какво е това? Какво е това? Изключихте ли устройството?". Всички 217 души на борда на самолета загиват.

Спекулациите:

Причината за катастрофата не е изяснена точно, а САЩ и Египет все още спорят за истината. Египетската служба за гражданска авиация оправдава катастрофата с дефект в системата за измерване на височината. Американските власти обаче смятат, че става дума за самоубийство: вторият пилот е подозиран за сексуален тормоз и се твърди, че е получил предупреждение сутринта преди катастрофата.

На 21 март 2002 г. NTSB публикува гореспоменатия окончателен доклад от разследването, в който се посочва, че инцидентът вероятно е резултат от лошо поведение на първия стюард от резервния екипаж. Факт е, че случаят и до днес не е изяснен.

PIA полет 404, изчезнал през август 1989 г.

Фактите:

Полет 404 на Pakistan International Airlines (PIA) изчезва преди повече от 27 години. Самолетът излита от пакистанския град Гиглит в 7:36 сутринта на 25 август 1989 г. На борда на самолета Fokker F27 Friendship има 54 души, дестинацията е Исламабад, столицата на Пакистан.

Това са най-опасните дестинации, за нищо на света не ходете там!

Последното радио съобщение от екипажа е получено само 4 минути след излитане: кацане в Исламабад се очаква в 08:32 часа. Но машината така и не пристигна и до ден-днешен не е намерена. 

Спекулациите:

Никога не става ясно защо полетът така и не пристигна на местоназначението си. Едно от предположенията е, че самолетът може да се е разбил над Хималаите, другото е, че е бил свален от индийските власти заради прелитане над границата.

Въпреки това, няма доказателства за нито една от тези теории. Това е и една от причините близките да не знаят и до днес, десетилетия по-късно, защо властите спират това дело.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай