Какво се случи на най-дългия полет и защо хората бяха в капан с дни

Какво се случи на най-дългия полет и защо хората бяха в капан с дни

Интериорът бил променен като бил добавен матрак, за да могат пилотите да се редуват да си почиват

Да летиш със самолет цели 62 дни първоначално звучи налудничаво. Все пак никой не иска да стои във въздуха повече от два месеца.

Но двама пилоти направили това, а всичко започнало с една реклама през 1958 г.

Вижте неподозирани факти за световния рекорд за най-продължителния полет със самолет в света.

Цели няколко секунди! Вижте петте най-кратки пътнически полета в света

Приключението започнало заради един хотел

Хотел „Хасиенда“ в Лас Вегас бил твърде отдалечен от останалите хотели и не бил успешен – или поне не толкова, колкото собствениците очаквали. Те вече се изчерпвали откъм идеи за реклама. Механикът на машини за хазарт Боб Тим измислил уникален план да осъществи най-дългия полет в историята без кацане на земята.

Целта била да се подобри предишния рекорд, който бил 50 дни. Срещу 100 000 долара, платени от собствениците, Боб се заел с проекта и изписал името на самолета – „Хасиенда“, пише Brightside.me.

Седалката на втория пилот била махната

За този исторически полет бил закупен самолет „Чесна 172“, а Боб Тим и Джон Кук били пилоти. Само че обикновен малък самолет не можел да свърши работа, затова те направили някои промени. Интериорът бил променен като бил добавен матрак, за да могат пилотите да се редуват да си почиват през 4 часа.

Била добавена и мивка, за да могат Боб и Джон да се мият. Двигателят също бил сменен, а новият можел да събира повече гориво.

Двамата излетели на 4 декември. Първоначално те летели само над Лас Вегас в случай, че се наложи да кацнат. Но след това започнали да летят над пустините в Аризона и Калифорния.

Самолетът трябвало да се движи със скоростта на камион за гориво

Тъй като трябвало да останат във въздуха повече от 50 дни без да кацат, трябвало да намерят начин за презареждане. Но не можели да направят това със слънчеви панели или презареждане във въздуха. Всъщност те летелеи заедно с камион и трябвало да се движат с неговата скорост.

По този начин те презареждали с гориво и в същото време получавали храна, готвена от готвачите на „Хасиенда“. Процесът итнемал 3 минути и те го правели два пъти на ден.

За малко да не подобрят рекорда

Коледа и Нова година минали почти без проблеми. Пилотите били заети и се развличали колкото можели. Имали комикси, вършели малки задачи и правели упражнения.

Но с времето шумът от двигателя, изолацията и изтощението си казали думата. На 35-ия ден самолетът за малко да се разбие, след като единият от пилотите заспал докато кара. За щастие се включил автопилот.

На 39-ия ден генераторът спрял да работи и те нямали светлина, отопление и автопилот. Но двамата не се отказали – те били на няколко дни от подобряване на рекорда.

След още 11 дни – на ден 50, 23 януари, „Хасиенда“ счупила рекорда за най-продължителен полет с пилотиран самолет в историята. Но въпреки физическите и психическите поражения, пилотите искали да се уверят, че рекордът ще се запази и успели да го подобрят с още две седмици, като той станал общо 64 дни.

Най-дългият полет в света се завръща – и е още по-дълъг

На 7 февруари 1959 г., след 64 дни, 22 часа, 19 минути и 150 000 мили, „Хасиенда“ са приземил. Рекордът не е подобрен и до днес.

Легендарната „Чесна“ можеда се види окачена на летище „Маккаран“ в Лас Вегас.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай

Ман40

Ман40 24.02.2021 4:44

Двигателя не "събира" гориво, а го харчи! Тъпня...

Fire BG

Fire BG 24.02.2021 9:58

пожарни касети http://www.firebg.org/bg/products/64/65/