Изборът на ресторант в чужбина е сложна и отнемаща време задача. Много е трудно да се разберат странните имена на ястия, особено когато няма меню и снимки на английски език.
В популярните туристически платформи пък отзивите за едно заведение могат да варират от „най-доброто място в света“ до „никога не ходете тук“.
Вижте 15 неочевидни признака за лошо обслужване, на които трябва да обърнете внимание.
„Писна ми от фалшива италианска храна“: Какво никога не трябва да поръчвате в италиански ресторант?
1. Местоположението близо до популярни места се счита за голямо предимство за ресторантите. Но в действителност това не е много добре. Такива заведения винаги са претъпкани с туристи, така че сервитьорите просто нямат време да обслужват всички, а в кухнята настъпва истински хаос.
Всичко това се отразява на качеството на храната и вашето преживяване. В същото време цените тук също са предназначени за чужденци, така че те са значително завишени.
2. Много ресторанти предлагат избор от две менюта – на английски и на местен език. Обикновено първото има по-високи цени. Затова изберете второто и просто използвайте онлайн преводача.
3. Специален служител или собственик на ресторант може да стои пред входа на заведението и да приканва хората. Избягвайте такива ресторанти. Ако клиентите трябва да бъдат натискани почти насила за обяд, тогава едва ли тук готвят добре.
4. Ако забележите туристически автобус близо до избраното кафене, тогава е по-добре да обядвате другаде. Тук ще трябва да чакате дълго за вашата поръчка.
5. Не всички ресторанти наливат вода безплатно. Така че попитайте сервитьора предварително колко струва, за да не добавите още цифри към сметката.
6. Изберете заведения, в които се хранят местните. Забележете колко хора общуват на местния език в града и какво поръчват. Ако на масите има само туристи, по-добре не оставайте тук.
7. Преценете размера на менюто. Ако един ресторант предлага много различни кухни, качеството на храната може да е лошо. При такива обстоятелства просто не е възможно да се готви всичко веднага, така че повечето неща ще се претоплят.
8. Ако хлябът или крекерите са веднага на масата ви, това не означава, че са безплатни. Попитайте сервитьора за тяхната цена и откажете "почерпката", ако не искате да я платите.
9. Незабавно погледнете чистотата на барплота, масите и пода. Ако видите много мръсотия, кухнята е още по-зле.
10. Времето за обслужване е важен показател. Ако не ви дадат меню за 5 минути, тогава ще чакате много дълго за обяда си. Най-вероятно собствениците спестяват от броя на сервитьорите.
11. Избягвайте ресторантите на шведска маса. В действителност има много евтина храна и много малко качествена. Освен това не е много хигиенично. Никой не знае колко време са стояли отворени съдовете и какво може да е паднало върху тях от дрехите на посетителите.
12. Ако ви предложат ястието на деня, по-добре откажете. Това обикновено е храна, която се разваля бързо и трябва да се продаде възможно най-скоро.
13. Не поръчвайте морски дарове като стриди, миди или октоподи в градове, които са далеч от пристанища. Необходими са много усилия за правилното им съхранение, но не всички доставчици спазват правилата за транспортиране.
14. Не навсякъде можете да си купите улична храна. В някои страни това е просто опасно за живота, защото готвачите абсолютно не спазват санитарните стандарти. Консултирайте се с персонала на ресторанта или просто с местните жители по този въпрос.
Хитрите номерца на сервитьорите в ресторантите, които дори не забелязвате
15. Бързото хранене трябва да се избира според един основен критерий: опашка. Ако местните ядат тук, това означава, че е вкусно. Ако можете веднага да отидете и да поръчате, тогава най-вероятно никой не идва тук.