Дори пилотите имат трудни полети. В света има зони, в които за екипажа на пътнически самолет може да не е лесно. Ето кои полети плашат пилотите на гражданската авиация.
Планински летища
Ако полетът преминава над високи планини, в този момент пилотите са концентрирани колкото е възможно повече. Например самолетите изобщо не летят над Еверест. Това правило е създадено от съображения за сигурност: ако един двигател откаже, самолетът веднага ще слезе по-ниско от височината на Еверест. Едно от най-опасните летища в Русия се намира в град Сочи. Самолетният подход за кацане е от морето, а летището е в планината.
Камериерка, работила в 4-звезден хотел, разказа страшни неща, които управителите крият
Опасността се крие във факта, че при тази подредба е много трудно да преминете във втория кръг в случай на спешност. Много пилоти преминават през няколко обучения, преди да работят на планинските летища. Друго необичайно летище е в Залцбург. Намира се в дефиле в Алпите, което прави кацането много трудно.
Полет през екватора
Пилотите са сигурни, че най-трудните полети минават през екватора: Австралия или Африка. Колкото по-близо самолетът лети до тази невидима линия, толкова повече се образуват турболенции и гръмотевици в неговата зона на видимост. Последните се формират вертикално по тези географски ширини и е много трудно да се лети около тях.
Тяхната особеност е, че се образуват благодарение на топлия въздух, който се издига. Ако се движи много бързо, тогава силата му ще може да обърне самолета с главата надолу и в това положение той ще се срине. Разбира се, съвременната авиация е наясно с тези опасности, така че пилотите избягват тези опасни райони.
Трансатлантика
Полетите отвъд океана са трудни не само за пътниците, но и за пилотите. Докато хората в кабината ядат, гледат филми и спят, пилотите се уверяват, че всичко е наред със самолета. По правило само излитането и кацането се извършва "на ръка", в други случаи те включват автопилот. Полетите през океана обаче имат своя особеност. Опасността се крие и във възникването на аварийни ситуации.
Това е страната на чудесата, направена от лед
Например, ако двигателят се повреди или нещо се случи със самолета, наблизо трябва да има алтернативно летище, до което трябва да летите не повече от час. По време на полета над океана такава точка може да няма. Въпреки това, в зависимост от техническите характеристики на самолета, той може да издържи както два, така и три часа на един двигател.