Служителите в хотелите и ресторантите пазят много и най-неочаквани тайни, свързани с обслужването на клиентите. Те рядко говорят за това, често анонимно или пред най-близкият си кръг приятели.
Камериерка в четиризвезден хотел, например, разкрива пред своя приятелка блогърка, че броят на зведите на хотела не гарантира нитово на обслужване, което всички очакват.
19 мръсни тайни на ол инклузива, които хотелиерите упорито крият
Тя работела в престижен четиризвезден хотел в град с население над 1 млн. души. Разказва неща, които няма как да разберете никога, освен ако не работита като камериерка, управител или ако самите вие не сте собственик на хотел.
Почистването на стаите
За почистването на стаите чистачките обикновено разполагат с 2-3 парцала и препарати за мебели, плочки, стъкло и баня.
Но нормата за почистване е 15-20 стаи на ден!
И с тези парцали се мие всичко в стаята – мебели, чаши, тоалетни, мивки, плочки.
Всичко се търка до блясък с кърпите, останали след напускането на гостите и които след изпиране ще бъдат поставени за новите посетители на хотела. „Всичко“ включва чаши, мивки, тоалетни, и плочки в най-различна последователност.
Трябва да се поясни, че според стандартите на този хотел чашите трябва да блестят и да нямат нито едно петно. Само 2-3 парцала за 15-20 стаи (не отделно за стъкло, а за всичко), изобщо не отговаря на този стандарт.
Защо японците слагат сол навсякъде в дома си
Един комплект парцали се издава на чистачката за няколко месеца. Той се пере всяка вечер в пералня, където трябва да се перат вещите на гостите, а на следващия ден се използва отново.
Покривката на леглото, естествено, не се сменя при всяко настаняване, а само ако е много силно замърсено. Под белия си чаршаф често можете да намерите чужда коса и други „подаръци“ от гостите, които са ползвали леглото не особено прилежно.
Ако хотелът е много търсен, бъдете подготвени за факта, че килимът ще бъде мръсен и прашен. Когато хотелът е много зает, просто няма време всички стаи да бъдат почистени.
При почистване след напускане на гостите, ако една кърпа изглежда суха и чиста, тя просто ще бъде изтупана и сгъната за следващия гост. Причината за това е недостигът на спално бельо и кърпи.
Малките подробности
Стаите нямат мрежи против комари. В студения сезон охлаждащата истема е заключена и, когато стане задушно, хората трябва да си отварят прозорците. Шумът от улицата пречи на почивката. А по правило хотелите са разположени в близост до натоварени пътища.
За четири звезди получавате платнена завеса във вашата „луксозна“ баня, които рядко се перат. Не се знае кой се е мил там преди това, но завесата често залепва за тялото ви, което вече е доста неприятно.
А миризмата на канализация в някои стаи е направо зловеща.
В този конкретен четиризвезден хотел собствениците не следят за подмяната на старото бельо. То никога не е достатъчно, а качеството на наличното изобщо не е задоволително – чаршафи, халати, кърпи).
При ежедневното почистване бельото и кърпите често не се сменят, просто защото няма с какво.
Гнусно: Стюардеси си признаха какви отмъщения спретват на грубияните в самолета
Проблемът не е в небрежността на камериерките, а в това, че те не са снабдени с достатъчен брой консумативи за почистване, кърпи, спално бельо. Често ги глобяват за недостатъчно зареждане на стаите, а те просто няма с какво да се зареждат.
„Вероятно вече ще си нося чаши, някакъв препарат и по-възможност кърпи, когато ходя в хотели. Препоръчвам същото и на вас“, пише блогърката, предала разказа на камериерката.