От безплатните екстри до напитките – това са нещата, които стюардесите наистина искат да знаете

От безплатните екстри до напитките – това са нещата, които стюардесите наистина искат да знаете

Всяко дразнещо нещо, което ви караме да правите, си има причина, свързана с безопасността, обяснява една от тях

Да си стюардеса е страхотна работа – отсядаме в красиви хотели, пътуваме по света и балансът между работа и живот е страхотен.

Но тя е и много самотна. Изпускаме много семейни празници и постоянно подлагаме телата си на адски условия. Освен това се справяме с много трудни ситуации – от пияни и агресивни пътници до инфаркти и нечии истерии заради това, че е свършил млечният шоколад, пише за „Евронюз“ Хейли Ашуърт.

Затова вижте 9 неща, които всяка стюардеса иска да знаете преди да стъпите на самолет.

Падна тайната за секретната врата, през която се промъкват пилотите и стюардесите

1. Всяко дразнещо нещо, което ви караме да правите, си има причина, свързана с безопасността

Молим ви щорите на прозорците да са вдигнати при излитане и кацане – екипажът и стюардесите трябва да виждат крилете и двигателите от местата си. Трябва да ги виждаме, в случай че нещо се запали.

Свети ли знакът за предпазния колан, когато няма турбуленция? Много е вероятно да има една-две гръмотевични бури на пътя на самолета. Ао уловим енергия от буря, самолетът може да се спусне на няколко стотици метри и, повярвайте ми, ще искате да сте си сложили коланите тогава.

2. Искаме да знаем дали летите за първи път или дали сте нервен пътник

По този начин ще знаем да дойдем и да ви успокоим по време на турбуленция и можем да ви обясним какво са странните звуци при излитане и кацане. А също и да не сметнем вашата изнервеност за опит за прекарване на наркотици.

3. Ние не сме Гугъл

Да, ние, стюардесите, сме невероятни човешки същества, които явно се справят с умората от часовата раз;ола, но не сме всезнаещи.

Ние не знаем:

- часовото време в момента във всеки град в света;

- откъде излита свързващият ви полет;

- как да се прехвърлите от един гейт на друг;

- колко дълъг е свързващият ви полет;

- как работят другите авиолинии;

- обменните курсове на валутите наизуст;

- каква е тази случайна точка в средата на океана;

- чертежите на всяко летище по света.

На повечето летища имаме отделни митнически проверки или се качваме на автобус директно от самолета до хотела, така че рядко виждаме какво има вътре.

4. Оценяваме милите жестове

Това може да бъде всичко – от голяма кутия с шоколадови бонбони до това сам да си почистите кочината (Да, съдим ви за това каква бъркотия правите. От това, което съм видяла, наистина се чудя за хигиената в дома на някои хора).

Страхувам се, че няма да ви преместим в по-хубава класа заради кутия бонбони или заради това, че сте си закопчали колана без да ви подканваме (отново) или за показването на някакви добри маниери. Но със сигурност ще бъдем по-любезни към вас.

5. Ако кажем, че нямаме нещо, значи наистина го нямаме

Самолетът не е снабден с безкрайни ресурси и продукти. Освен това вие, хора, също обичате да носите доста багаж, така че пространството често е много ограничено. Така че, когато кажем, че има само едно одеяло на човек, или че пилешкото е свършило, значи наистина е така.

Повярвайте ми, искам да кажа „да“ и да ви дам всичко, които си мислите, че заслужавате. Това прави живота ми толкова по-лесен. Но когато 300 души като вас искат едно и също нещо, накрая то свършва и отговорът става „не“.

Освен това има стрикни фирмени политики за местенето в друга класа и даването на продукти от другите салини. Пътниците, седящи в първа или бизнес класа, са платили много, за да бъдат там. Така че не, не можем да ви дадем бутилката „Дом Периньон“ или да ви преместим на седалка за 10 000 евро.

6. Категорично ни е забранено да вдигаме багажа ви

Ако си нараним гърба докато ви вдигаме куфара, това не се определя като трудова злополука. Това означава, че не получаваме болничен и лечението ни не се покрива.

Противно на общото схващане, ние, стюардесите, нямаме суперсила.

7. Мразим закъсненията колкото и вие

Ние ходим на работа 3-4 часа преди излитането на самолета. Ако е нощен полет, много вероятно не сме спали и няма да спим много дълго време.

Освен това не си почиваме по-време на полета, ако той е по-кратък от 8 часа. Така че ако закъсненията са неудобно за вас, моля не си го изкарвайте на нас. Ние страдаме колкото и вие.

8. Не обичаме да ни задават лични въпроси

Поне веднъж седмично ме питаха напълно непознати дали имам „специални приятели“ по целия свят. И обикновено това беше изричано не толкова деликатно.

Моля ви, не ни питайте това. То е особено разстройващо за тези от нас, които още не са се оправили с това.

Бивша стюардеса повдига завесата – има ли наистина секс клуб „На една миля във въздуха“

9. Ние сме хора!

Не сме яли или седяли с часове. Отчаяно имаме нужда от тоалетната. Имаме лични проблеми, които не могат да бъдат решени, защото сме на другия край на света. Ние сме ИЗТОЩЕНИ.

И м акар да разбираме, че това е услуга за обслужване на клиенти, моля, помнете, че ние сме хора с чувства.

Затова седнете, наслаждавайте се на полета и бъдете мили със своите стюардеси.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

 

Коментирай