Притесняват ли се стюардесите от турбуленция по време на полет? Ядат ли от храната, която се сервира и на пътниците? И как изобщо успяват да се справят с нервни и проблеми пътници?
Оказва се, че някои стюардеси нямат нищо против да повдигнат завесата и да отговорят на подобни въпроси.
Те имат редица трикове за преминаване през трудни ситуации и в същото време на драго сърце споделят и ценни насоки какъв етикет да следват пътниците на борда, за да имат спокоен полет.
"Стюардесите и пътниците сме от един отбор", подчертава стюардесата Али Малис.
В свой разговор за "Си Ен Ен" тя подчертава, че това е първото, което иска хората извън бранша да разберат. Малис дава пример със закъсненията на полетите, които неизбежно се случват и изнервят пътниците сериозно.
Тежък лукс и скандални истории: 11 хотела с бурно минало, които втрещиха света!
"И във ваш, и в наш интерес е да излетим. Нямаме никаква полза от това да стоим на земята", допълва тя.
Пътници и стюардеси обаче не са "от един отбор", когато става въпрос за храната на борда. Малис признава, че обикновено си носи храна от вкъщи, както и доста от колегите ѝ.
Причината не е в ниското качество на храната в самолета, а в това, че обикновено ястията са твърде тежки за стюардесите, които трябва да стоят прави дълго време и да са будни през целия полет. Али си носи и собствен термос с кафе, защото онова, което се предлага в самолета, е твърде слабо.
Стюардесата не крие, че диетите, които следват повечето нейни колежки, са в основата на навика всяка от тях да си носи собствена храна.
Професията има и други недостатъци като дългото стоене прав и болките в гърба вследствие на това.
Друга стюардеса, която предпочита да остане анонимна, признава, че понякога, особено при дългите полети скуката е ужасна. Тя казва, че стюардите разполагат с имената и номерата на седалките на всеки пътник и ако им е много скучно, започват да търсят в Google пасажери, които са им любопитни.
Тя предупреждава пътниците, че стюардесите с времето се научават да са изключително наблюдателни и обикновено с един поглед разбират какво ще иска от тях пасажерът.
"Когато ви поздравяват за добре дошли на борда, всъщност ви оглеждат дали не сте пияни, надрусани или в неадекватно състояние. Когато вдигнете ръка да поискате нещо, веднага знаем какво ще е то. Никой не е умен, докато е в самолета", категорична е стюардесата.
Ако някой е груб със стюардесите, те имат редица начини, по които ще си отмъстят и те не включват баналното плюене в кафето. "Ако някой се държи лошо, натрошавам бисквитата към кафето му и така получава пакетче с трохи", казва една стюардеса за Bored Panda.
Малис пък допълва, че пасажерите, които се държат вежливо с екипажа, получават разнообразни комплименти - от безплатни напитки и храна до преместване в по-висока класа.
Али уточнява, че на борда има редица неписани правила и своеобразен етикет за поведение. Такова правило например е, че при дълги полети щорите се държат спуснати, за да може повечето пътници да поспят. Същото важи и ако полетът е изцяло през нощта.
Колкото до ръкопляскането след кацането на самолета - тя и повечето ѝ колеги го намират за малко досадно, но го разбират.
Малис забелязва, че най-много ръкопляскат италианците и испанците, само че след особено турбулентен полет обикновено почти всички избухват в овации. Шегува се, че хората се радват, че самолетът е кацнал, защото приемат турбуленцията за нещо много по-сериозно, отколкото е всъщност.
Али всъщност е на мнение, че вече няма какво да я учуди във въздуха.
"Всичко, което сте си помисляли, че може да се случи по време на полет, ние вече сме виждали", заявява тя.