Пилот разкри най-големия си ужас във въздуха: Сънувах кошмари седмици наред

"Осъзнах колко близо аз и 260-те пътници бяхме до трагедията"

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/pilot-razkri-nai-golemiya-si-uzas-vv-vzduxa-snuvax-kosmari-sedmici-nared Pochivka.blitz.bg
Пилот разкри най-големия си ужас във въздуха: Сънувах кошмари седмици наред

Любителите на пътуванията често споделят в социалните мрежи своите малки трикове и препоръки за пътуване, а също и странни случки, които са преживели. Един експерт в гражданската авиация наскоро разказа за „най-ужасяващото“ си преживяване на борда на самолет.

Много пътешественици задават своите въпроси в сайта Quora, където често им отговарят пилоти и салонни служители. Те разказват и най-интересните истории от своя професионален опит.

Подивял мъж нахлу в пилотска кабина, потроши таблото, а след това тръгна да... ВИДЕО

Един от потребителите на форума зададе въпроса: „Като пилот от авиолиниите, имате ли някакво преживяване, заради което да сте имали кошмари?“.

Граждански пилот на име Пол ДеБушир сподели своята история: „Късен полет от Сао Пауло, Бразилия.

Точно преди излитането със зареден догоре „Боинг 767“ една от гумите гръмна с голяма сила. При издигането на височина 300 метра накарах първия си офицер да вдигне предкрилките, но се вдигнаха само от едната страна.

На „Боинг“ такава асиметрична подребдба на страничните предкрилки може да накара самолета да се завърти към планината при издигане. С максимално изтегляне на кормилото на самолета успяхме да се издигнем право напред. Инструктирах първия си офицер да обяви аварийна ситуация и да каже на контролната кула, че трябва да изразходваме гориво, за да се приземим с теглото, необходимо за кацане.

За този един час, в който изхвърлихме 45 359 кг гориво, изчислихме, че тъй като подкрилките на крилете са вдигнати различно, скоростта ни преди кацане ще бъде 193 възела, което е с 55 възела повече от нормалното“.

„Когато бяхме готови да започнем да кацаме, издърпахме назад лоста на управлението, само за да видим на индикатора на таблото, че той не се е издърпал и не се е заключил.

След това започнахме заход в летището на Сао Пауло в 1 ч. през нощта. Кацането само с подкрилки 1 и 5 и със спуканата гума друсаше много, въпреки че беше едно от най-добрите кацания в 33-годишната ми кариера в авиолиниите. Самолетът спря на 90 метра от края на пистата с нагорещени до червено спирачки.

След кацането откриха, че спуканата гума не само беше повредила сензора на лоста за кацане, но беше отнесла и един от въздушните дефлектори. Тя беше отворила и дупка 1,8 м в крилото. Когато минах през седалките да видя дупката, можех да видя лоста за кацане през дупката.

Краката ми омекнаха като гума“, признава пилотът.

(Снимките са илюстративни)

Kъде е най-опасно да поставите смартфона си в самолет

„Осъзнах колко близо аз и 260-те пътници бяхме до трагедията. Този инцидент ме караше да се будя от кошмари седмици наред.

Странното беше, че нито един служител в моята авиокомпания не ме извика да обсъдим инцидента“, добавя той.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай