Туристите, пътуващи до редица популярни испански дестинации за почивка, може да се сблъскат с промени в начина, по който плащат за храна и напитки. Все повече ресторанти изискват туристите да платят преди пристигане, като някои заведения изискват 40 евро при резервация.
Все повече ресторанти искат от посетителите да се ангажират с определена сума при резервация, тъй като клиентите следят банковото си салдо, което означава, че харчат по-малко, нараства броят на неявяващите се гости и индустрията на хотелиерството и ресторантьорството се затруднява да намери персонал.
Смята се, че комбинацията от високи разходи за живот и липса на достъпни жилища е причината за недостига на служители. Недостигът на персонал съсипа популярния остров Майорка през 2022, 2023 и 2024 г., принуждавайки ресторантите дори да намалят работното си време, съобщава британският "Експрес".
Пари на празен стомах
В момента не е известно как клиентите ще реагират на необходимостта да платят еднократна сума пари, преди дори да са пийнали, хапнали или да са влезли в ресторанта.
Недостигът на персонал също така принуждава баровете и ресторантите да преминат към системи за самоплащане, като например опцията за плащане чрез QR код.
Президентът на Асоциацията на ресторантите на CAEB Хуанми Ферер, смята, че това е „единственото решение, за да може да останат отворени“.
Той добави: „Друг метод е плащането на каса". Позовавайки се на това като италиански модел, Ферер обяснява, че в 85% от ресторантите в Италия, особено в ежедневните, поръчките и плащанията се извършват на касата, когато клиентите пристигнат. „Собственикът на заведението обикновено е на касата.“
Covid удар
Хаосът около Covid беше истинското начало на недостига на работници в Майорка, тъй като много от заведенията за хранене разчитат на десетките милиони туристи, които посещават Майорка годишно.
Промените в тези методи биха могли потенциално да ограничат възможностите за плащане за посетителите на Майорка, тъй като това може да накара повече повече барове и ресторанти да въведат безкасово плащане. Туристите се съветват да проверят дали плащането с дебитна или кредитна карта ще доведе до такси, когато са в чужбина.
Анселмо Кардона, управител на кафене Can Joan de s'Aigo в Палма, каза: „В хотелиерството и ресторантьорството човешката топлина винаги ще бъде необходима“, но също така призна, че „автоматизацията е неудържима“.
Той смята, че технологичните промени в поръчването и плащането ще повлияят най-вече на местата за неформално хранене, докато луксозните барове и ресторанти вероятно ще запазят класическите модели на обслужване.