Повечето от нас не са се качвали в самолет от доста време. Почти сигурни сме, че не можете да си спомните тези подробности от последния си полет.
Знаехте ли за тайната дръжка под багажното отделение? Или за дупката в прозореца, която може да спаси живота ви?
Самолетите са прецизно проектирани, за да се осигури безопасността и комфорта на пътниците. Много е вероятно да не сте забелязали много от детайлите в тях. Вижте къде са скрити някои от тях.
Ето как изглеждат тайните места в самолета, където стюардесите си почиват ВИДЕО
Релса под отделението за багаж над седалките
Според Conde Nast Traveller, повечето самолети, построени в последните 15 години, имат вградена релса за хващане точно под отделението за багаж. Ако някога сте виждали член на екипажа да прокарва ръка по отделението за багаж, най-вероятно сте ги наблюдавали как са се хващали за релсата, за да запазят баланс.
Релсата предосатвя и по-удобна възможност за пътниците да се хванат за нещо друго, вместо за облегалката на хората пред тях – нещо, което е много дразнещо.
Скрит бутон под облегалката
Има и „таен“ бутон, за който малцина пътници знаят, който позволява повдигане на страничната облегалка на пътеката. Намира се под облегалката, близо до сгъвката.
Когато го натиснете, облегалката се движи нагоре като се изравнява с облегалката на седалката и ви дава повече пространство – безценно, когато седалките в самолета все повече се свиват.
Първоначално проектиран като мярка за безопасност, която да позволи на пътниците да излязат по-бързо в случай на инцидента, този бутон се използва и от стюардесите да помогнат на пътници със затруднения да седнат и да станат от местата си.
Малки дупки в прозорците на самолета
Дори и редовно пътуващите по въздух може да не са забелязали, че в прозорците на самолетите има малки дупки. За щастие, има много просто обяснение и то е, че те са там с цел, информира „Сън“.
Тези странни дизайнерски решения помагат на самолета да издържи на променящото се налягане отвън. Дори и да изглежда сякаш има дупка, малкият отвор не минава през целия самолет.
Всеки прозорец е направен от три различни акрилни слоя и само средният има малка дупка. Тя помага за регулиране на високото налягане върху самолета и прави полета много по-приятен за пътниците.
Кукички на крилете
Забелязали ли сте едни малки жълти кукички на крилете на самолета? Вероятно не. Те се използват в помощ на екипажа при евакуация през крилото. Към тях се прикрепят и връзват спасителните салове на самолета.
Пътниците минават по крилото с помощта на въжета, закачени на куките, в случай на инцидент. На тях се връзва и въже до вратата на самолета и още едно до надуваемата пързалка, така че хората да има за какво да се държат докато се евакуират.
Черни триъгълници на стените
Хората с набито око може да са забелязали малки черни триъгълници на стената на самолета си. Те отбелязват позицията, от което крилете могат да се видят от персонала от вътрешната страна на самолета. Така те бързо могат да проверят позицията на клапите или ламелите от съответние прозорец, ако това е нужно.
Дръжки на изхода
Много хора поглеждат нерно към дръжките на вратите, но забелазвали ли сте още едни точно до тях? Те се използват от служителите, които се държат за тях докато помагат на пътниците да се евакуират, когато това се налага.
Замисълът е, че паникьосаните хора могат да бутнат стюардите по пързалката докато се опитват да излязат.
Пепелници в тоалетните
Чудели ли сте се защо в съвременните тоалетни има пепелници, въпреки че пушенето на борда отдавна е забранено? Изглежда като ненужен атрибут, но всъщност има много смислено обяснение.
Какво ще стане, ако някои пътник реши да се промъкне и да си дръпне няколко пъти в тоалетната? Ще трябва да може някъде да си изгаси фаса и това място трябва да бъде безопасно.
Авиокомпания въвежда невиждана мярка срещу пътниците без маски
Във форума на сайта Quora се обяснява: „Американската авиационна администрация не иска хората да си хвърлят фасовете в кошчето за боклук, където има опасност да предизвикат пожар. Кошчетата за боклук на самолетите има свои сензори и автоматични пожарогасители като допълнителна мярка за безопасност“.