Японците никак не обичат мръсотията, това е първото нещо, което трябва да знаете за тази страна. Всяко парче земя принадлежи на някого. Дори пространството под моста принадлежи на някого: паркинги, лодки, павилиони. Но какво да правим с мръсотията, която се появява от времето?
Вали дъжд, хората с мокри и кални ботуши и с мокри чадъри искат да отидат в японско традиционно кафене (това с рогозка и дълги маси за големи компании)? Защо да не сложат кошници за чадъри на входа и шкафчета за мръсни обувки и лични предмети. Брилянтно. В магазините, университетите, аптеките, навсякъде има такива кошници за чадъри, за да не се създава мръсотия навсякъде. Такива дребни неща, но толкова обмислени.
Само палиш колата и си там... А в Струга има какво да се види
Чистите тоалетни са абсолютно навсякъде: в храмове, в паркове, в метрото, на автобусните спирки. В метрото в Токио тоалетните на големите станции са по-чисти от нечии апартаменти. На малки гари в предградията и други градове, има по-скромни тоалетни, не толкова нови, но също толкова чисти.
Това е отличителна черта на Япония. Няма задача да изненадат туристите на Световното първенство, да поставите хиляди тоалетни там, където никога не са били. В Япония всичко се прави за жителите. Навсякъде, където има стая за майка и дете, можете да преоблечете бебето, да го нахраните. Няма проблем. Има дори тоалетни за татковци с дъщери.
Япония е свързана с всякакви улични автомати. Какви ли напитки не се продават в тях. Асортиментът винаги се попълва и в зависимост от сезона ще намерите студени напитки (през лятото) или топли напитки (през зимата). Замръзнали ли сте от чакане на автобусна спирка или влак на метрото? Купете чаша с горещо кафе или чай. Цената е малко повече от долар.
Пир по време на коронавирус: Плаж и шампанско в хотела в Тенерифе с блокираните българи СНИМКИ
Лесно е да запомните кое е горещо и кое е студено. Синята лента е за студени напитки, а червената лента е за горещи. Японците имат някакъв невероятен фетиш, за да направят милиони вкусове от обичайната ни храна и напитки, така че човек трудно ще успее да опита дори една трета за едно пътуване.
В допълнение, автоматите продават дъвки, цигари (но за това трябва да имате японски идентификационен номер, за да потвърдите възрастта, така че трябва да ги купувате в магазините).
Както можете да видите, Coca Cola тук заема по-малко от един процент от асортимента, въпреки че компанията пуска други напитки на азиатския пазар.
Вие не разбирате веднага това, но след това осъзнавате, че пътните знаци тук са няколко пъти по-малко, отколкото в повечето страни и те не претоварват улиците, висящи на всеки ъгъл. Към това си струва да добавим, че в града ограничението на скоростта за автомобили е 40 км/ч (по магистрали 80 км/ч). Второ, Япония е един от лидерите по безопасност на движението по пътищата. Броят на произшествията през 2018 г. със загинали е 3532 души. За сравнение, в Русия за същия период е имало 16,4 хиляди смъртни случая.
Японското правителство обмисля с ускорени темпове как да намали смъртността на пътищата още повече, за да посрещне Олимпиадата 2020 възможно най-безопасно за туристите.