Самолетите со имали квадратни прозорци до серия ужасни инциденти, след които експертите стигнаха до важни прозрения.
Може би не сте се питали, но няма ли да е по-хубаво, ако можете да гледате през квадратните прозорци от самолетите и да се наслаждавате „от небето“, без да се налага да се навеждате и да „надничате“ през кръглите прозорци?
Отговорът вероятно е да, но някога е можело да се насладите на такава гледка, докато през 1953 г. не се случва ужасна катастрофа, при която загиват 56 души.
Именно квадратните прозорци са били виновни за тези инциденти, поради който самолетите се разпаднали във въздуха.
Хитро! Как да си получите първи куфара, след като самолетът кацне
Именно четирите ъгъла на такива прозорци са били слабото място, защото не издържалш добре на натиска, който се появява във висините. Разследването показа, че 70 процента от щетите от натиск са главно в ъглите на прозорците.
Ето защо бяха въведени кръглите прозорци, които благодарение на формата си разпределят равномерно целия натиск и са много по-здрави от първите варианти.
По-точно обяснение е, че кръглите дупки в тънкия самолет са по-добри като структура и по-малко склонни към счупване. Пукнатини под налягане могат да доведат до експлозивни декомпресии и да разрушат цялата конструкция.
Някои от самолетите имат овални прозорци, тъй като кръглите изискват допълнително пространство, така че чрез вертикално разширяване можете да получите повече площ.
Не е за вярване! Наш град в топ 3 в света за луксозен туризъм
Така че ще се примирим с надничането през малките прозорци и случайните спорове със спътниците кой има по-добър изглед по време на полета, стига да знаем, че са там с причина.