Знаците, които разкриват, че сте попаднали в скапан ресторант

Знаците, които разкриват, че сте попаднали в скапан ресторант

Понякога ви дават меню, което има засъхнала храна между страниците, и това веднага трябва да ви служи за предупреждение

Да намерите добър ресторант на мястото, където сте отседнали, може да е трудно, особено при наличието на разнопосочни мнения в интернет и безкрайните препоръки.

Но има други, по-малко забележими признаци, по които можете да определеите дали ресторантът ще ви предложи приятно преживяване – от вкуса на храната до нивото на чистота. В момента, в който влезете в помещението, има неща, за които да се оглеждате, за да разберете дали си струва дори да сядате на масата.

Ресторантьори и експерти разкриват нещата, за които трябва да сте наясно преди да решите да си поръчате нещо.

Мениджър разкри какви номера въртят малките хотели на гостите си

1. Ако никой не ви посрещне, когато влизате, по-добре да изберете друго място

Много добри ресторанти имат хост или хостеса, които ви посрещат в момента, в който пристигнете. Обикновено те ви водят до масата или ви уведомяват колко дълго ще трябва да чакате. Работата им е важна, защото те са шървият човек, когото виждате в ресторанта и са добър пример за това какво ще бъде цялото преживяване.

Ако отидете на място, където няма домакин на мястото за това, и трябва да се чудите какво да правите на входа, вероятно сте попаднали на заведение с не особено добро обслужване.

2. Ако до 5 минути след като седнете на масата не дойде сервитьор, вероятно ще получавате лошо обслужване

Добрият сервитьор се представя и взема поръчката ви за напитки минути след настаняването ви на масата. Ако сервитьорът е много зает, трябва поне да ви се представи и да ви каже „Веднага идвам при вас“. В лошо упавляваните ресторанти никое от тези неща не се случва и оставате с усещането, че не сте добре дошъл и не ви оценяват, пише „Инсайдър“.

„Това е номер едно ресторант, който не трябва да посещавате. Това говори за липсата на контрол, липсата на обучение и липсата на това клиентът да е на първо място“, обяснява консултантът Денис Гемберлинг.

3. Ако паркингът е мръсен, вътре вероятно също е мръсно

Когато спирате пред ресторант, обърнете внимание на чистотата отвън. Ако настъпвате фасове, виждате преливащи кошчета и мръсни прозорци, очевидно ресторантът не си поставя чистотата като приоритет. Това трябва да ви служи за червена лампичка за това какво може да очаквате вътре.

4. По същия начин, ако менютата са мръсни, мястото може да е лошо

Понякога ви дават меню, което има засъхнала храна между страниците, и това веднага трябва да ви служи за предупреждение. Ресторантите би трябвало да почистват менютата между клиентите и да се уверят, че всеки ще получи чисто. Ако това не се случва, по-добре да се насочите някъде другаде, защото чистотата трябва да бъде основен приоритет.

5. Ако тоалетната е мръсна, значи сте на място, където не се интересуват от преживяването на гостите

Престоят в ресторанта на приключва, когато влезете в тоалетната. Същата атмосфера, създадена в залата, трябва да бъде пренесена и в тоалетните. Ако мениджърите на почистват тоалетните, очевидно не се интресуват от мнението на клиентите.

6. Ако сте единствените клиенти в салона, вероятно за това има сериозна причина

Ако се огледате наоколо и забележите, че вие сте единствените хора на мястото, вероятно това е знак за нещо лошо. Трябва да бъдете особено притеснени, ако сте там в натоварени часове като по обяд или за вечеря. Ако ресторантът предлага специфично меню – например храни за закуска, и там няма никого, по-добре да потърсите друг ресторант.

7. Ако хостът откаже да ви настани там, където искате, явно не се адаптира според нуждите на клиента

Гемберлинг разказва, че веднъж отишъл в суши ресторант сам и го накарал;и да седнена бра въпреки многото празни маси. Когато поискал да седне на маса, му казали, че не могат да настанят един човек на маса, защото мястото може дасе напълни. Това е знак за лошо обслужване.

„Ако толкова много настояват да ви сложат на определено място и да не ви дадат да седнете, където искате, аз бих се обърнал и бих си тръгнал.“

8. Имайте предвид, че добрите отзиви невинаги означават, че ресторантът е добър

Отзивите в интернет могат да бъдат подвеждащи, затова не трябва да се доверявате на всичко, което прочетете. Гемберлинг посочва, че е ходил в ресторант със средняшки отзиви, а всъщност си е прекарал добре. А друг път е ходил в четиризвезден ресторант и е имал не много приятно преживяване.

9. Ако в менюто има твърде много предложения и няма по-специфична кухня, по-добре да преосмислите избора си

Никой майстор-готвач не може да е експерт във всичко. Обикновено те вземат един вид ястие и го правят добре. Всъщност точно затова има ресторанти, които специализират конкретно в морската храна или барбекюто. Ако менюто е като списък с неща от всяка кухня, това трябва да ви разтревожи.

Живея в Индонезия, но от местната храна ям веднъж годишно, защо?

Но проблемът може да се окаже по-сериозен. „Навсякъде, където има много широк избор от храна, светова червена лампичка а това колко пресни са продуктите. Например един ресторант няма да купува прясно месо всяка сутрин, ако шансът някой да си поръча пържола е 1 на 50. Сравнете това с ресторант, който предлага само пет различни вида месо и шансовете са 1 на 5“, обяснява авторката на кулинарна рубрика Луиса Руоко.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай