Един върху друг – това ли е бъдещето на пътническите полети?

Един върху друг – това ли е бъдещето на пътническите полети?

Удобствата на самолетите са скъпи, а превозвачите обикновено не искат да жертват пространство

Проект, който предвижда в салоните на самолетите да има две нива, а пътниците да лежат по гръб на седалките в икономична класа, беше представен като възможно решение за по-голяма защита срещу разпространението на Covid-19.

Zephyr Seat е виждането на проектанта Джефри О‘Нийл, който смята, че възможността за изолация от останалите пътници, която неговото творение предлага, ще промени изцяло начина на пътуване в условията на пандемия, съобщава Си Ен Ен.

Въздухът в самолета стига само за 15 минути. Какво тогава дишат пътниците?

„Вярваме, че ще има нов вид пътуващи, които ще изискват уединение или ще са готови да платят допълно за това, както биха платили за възможността да поспят“, казва О‘Нийл, който е основател и изпълнителен директор на стартъп компанията Zephyr Aerospace.

Със Zephyr Seat авиокомпаниите ще могат да предлагат настаняване на две нива в конфигурация 2-4-2, което, според О‘Нийл, ще позволи на повечето световни превозвачи да поддържат същата заетост на седалките в премиум икономична класа, както преди.

О‘Нийл се вдъхновил от един безсънен полет между Ню Йорк и Сингапур преди няколко години. Тогава това бил най-дългият пътнически полет в света. Настаненият в икономична класа О‘Нийл осъзнал по средата на пътуването, че няма да може да мигне през цялото време.

„Пътувам с вероятно най-добре оценената авиокомпания в света и получавам чудесно обслужване и добра храна, но не мога да спя. Това е наистина неудобно. Защо е толкова трудно да се намери евтина възможност да се излегнеш на полет, който трае 19 часа?“, спомня си той.

Удобствата на самолетите са скъпи, а превозвачите обикновено не искат да жертват пространство. О‘Нийл, обаче, си спомнил за дълго пътуване с автобус, което направил в Аржентина. Автобусът бил пригодил двуетажни легла и там той спал много по-добре, отколкоото на много по-луксозния полет до Сингапур. Тогава му хрумнало, че може би това е решението.

Идеята за две нива на Zephyr оползотворява пространството между стандартната седалка и отделението за багаж над нея. „В общи линии добавихме цяла нова седалка над първата. И така всъщност има две нива, не е толкова високо над земята, колкото хората вероятно си представят, само 1,40 м над земята от точката на влизане на долната седалка до горната седалка“, обяснява О‘Нийл.

Резултатът е повече пространство за краката на пътниците без да се налага компанията да жертва от пространството или да намалява броя на хората. Идеята все още е в зародиш, но О‘Нийл казва, че си е намерил съдружник инженер и води преговори с четири големи авиокомпании, сред които американският превозвач „Делта“. Още не са поети никакви ангажименти.

За без пари: Толкова евтини самолетните билети не са били никога

Идеята е била представена на изложението Airline Interiors Expo в Хамбург през 2019 г., където са получени и интересни препоръки как местата да бъдат по-достъпни за пътниците в масовите полети.

Следващият етап от въвеждането на продукта е да се направят тестове за безопасност, което може да отнеме три години.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай