Сингапурското летище Чанги предупреди за предстоящ "плашещ период", тъй като ефектите от пандемията от COVID-19 не показват признаци на отслабване.
Азиатският транзитен хъб редовно е избиран за най-доброто летище в света сред тези, които обслужват между 60 и 70 милиона пътници годишно.
Чанги спря временно дейността на два от терминалите си, тъй като полетите намаляха до най-ниското ниво в историята му.
Кои каюти на круизен кораб никога не трябва да се вземат, без значение как ще ви навиват
Летището също така е преустановило и строителството на пети терминал най-малко за две години, пише BBC.
"Битката с COVID-19 едва сега започва," обявиха в годишния си доклад от Changi Airport Group.
"Бъдещето наистина изглежда плашещо, като ситуацията не показва признаци на подобрение."
Годишните резултати на компанията покриват периода до края на 2020 г. Това не включва по-голяма част от сериозния спад в броя на пътниците, откакто пандемията започна през януари.
Сингапур забрани влизането и транзита на краткосрочни посетители на 23 март.
Ефектът от тези месеци обаче се оказа значителен, изтривайки печалбите за по-голямата част от 2019 г.
Печалбата на компанията пада с 36% до 435 млн. сингапурски долара (319 млн. долара).
Чанги беше определено през 2020 г. за най-доброто летище в света за осма поредна година в класацията на Skytrax.
Бижуто в короната
Миналата година Changi Airport отвори Jewel (Бижу) - търговски и развлекателен комплекс с площ от 139 000 кв. м. Той включва магазини и атракции, сред които и тропическа гора, както и най-високия водопад на закрито в света.
Този нов комплекс помогна за смекчаване на пораженията от спада в броя на пътниците, увеличавайки приходите на компанията с 2.6%, до 3.1 млрд. сингапурски долара.
Чудеса в собствения ни двор. Местата в България, които ни връщат векове назад
Компанията обаче обрисува мрачна картина за международния хъб и казва, че възстановяването „зависи в голяма степен от това как страните по света ще се справят с граничния контрол, облекчаването на ограниченията за пътуване и разработването на лечение за болестта."
Миналата седмица щатските авиокомпании започнаха да уволняват хиляди служители, след като опитите за договаряне на нов план за икономически стимули в Конгреса забуксуваха.
Този месец от Международна асоциация за въздушен транспорт (IATA) занижиха прогнозите си за въздушния трафик през 2020 г. след "слабия край на летния туристически сезон".
От IATA смятат, че въздушният трафик може да достигне нивата си отпреди пандемията едва през 2024 г.