Въздухът в самолета стига само за 15 минути. Какво тогава дишат пътниците?

Въздухът в самолета стига само за 15 минути. Какво тогава дишат пътниците?

Системата за поддържане на живота в салона не е никак проста

Замисляли ли сте се откъде идва въздухът в самолетите за полети, продължаващи дълги часове?

Самолетът е затворено пространство, херметически запечатано. Въздухът, който е в него първоначално, когато е на земята с отворен люк, е достатъчен за 15-25 минути полет, когато е напълно изпълнен с пътници. Над борда на надморска височина от 9-12 километра, където минават въздушните пътища, температурата на въздуха е под -40 градуса. Той не може да се диша поради неговата разреденост.

Така че откъде идва въздухът в самолета и защо това е достатъчно за пътниците на най-дългите полети.

В тази страна забраниха на любовниците да спят в една стая

Пътниците и екипажите се нуждаят от въздух. Но не само те. Самолетният двигател също се нуждае от кислород, за да осъществи процеса на окисляване. Поради тези две причини всички самолети са оборудвани със специална система, която им позволява да изпълняват и двете задачи.


Каква е тази система и как работи

На първо място, входящият въздушен поток се задвижва във вътрешната верига на двигателя на самолета. Поради силната компресия той става горещ. Освен това въздухът влиза в компресора на двигателя, проектиран специално за компресиране на различни газове.

В компресора въздухът се разделя на две части. Едната е за вътрешна употреба, другата реагира с горивото. Въздухът, който е избран за кабината, е напълно чист, няма примеси и не е опасен. Независимо от това той преминава през допълнителни филтри, преди да бъде подаден в кабината.

В двигателя температурата на въздуха е около 500 градуса. Естествено, това не е най-удобната температура за човешкото тяло. В тази връзка е необходимо допълнително охлаждане. За тези цели въздухът влиза в радиатора, който разсейва топлината. И вече повече или по-малко охладен - до турбо-хладилник. Поради разширяването си, въздухът върти турбините. След турбо-хладилника температурата на въздуха е само 2 градуса.

В резултат на това два потока въздух - горещ и студен - се подават в кабината на самолета в смесена форма. Пилотът отговаря за процеса на смесване и температурата.

Тези от вас, които често летят със самолети, забелязали ли сте, че по време на полети се наблюдава сухота в очите и гърлото? Ако е така, обясняваме защо това се случва.

Защо да изберете това малко крайбрежно бижу пред претъпкания Маракеш

На височина от 10 км атмосферният въздух е не само студен и разреден, но и доста сух сам по себе си. И докато преминава през възлите на двигателя на самолета, описани по-горе, той още повече се изсушава. Но това не е случайно. Въздухът е по-сух, така че поради липса на влажност не замръзва с коричка лед по тръбите на климатичната система. Това може да доведе до запушването им.

Сега знаете откъде идва въздухът в самолетите.

 

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай

firebg

firebg 18.06.2020 20:28

пожарни касети http://www.firebg.org/bg/products/64/65/