Нестандартен сувенир прави бум в любимо на българите място СНИМКА

Компанията твърди, че всяко кенче съдържа 400 милилитра 100% чист въздух от живописното езеро в северната част на Италия

https://pochivka.blitz.bg/pateshestviya/nestandarten-suvenir-pravi-bum-v-lyubimo-na-balgarite-myasto-snimka Pochivka.blitz.bg
Нестандартен сувенир прави бум в любимо на българите място СНИМКА

За туристите, които искат да отнесат частица от посещаваната дестинация у дома, обичайните сувенири са снимки, магнити или ръчно изработени предмети. Но комуникационната компания ItalyComunica предлага съвсем различен начин да запазите спомена – кенчета с „въздух“ от езерото Комо.

Автентичен въздух от Комо – маркетингов хит или туристическа шега?

Компанията твърди, че всяко кенче съдържа 400 милилитра 100% чист въздух от живописното езеро в северната част на Италия. Цената на този необичаен сувенир е 9.90 евро, а идеята бързо привлича внимание, предизвиквайки интерес и противоречиви реакции.

Езерото Комо е една от най-популярните туристически дестинации в Италия, привличаща над 5.6 милиона посетители през 2023 г.. Неговата красота, съчетана с асоциациите със знаменитости като Джордж и Амал Клуни, както и с филми като „Казино Роял“ и „Къщата на Гучи“, го превръща в магнит за туристи от цял свят.

Как се ражда идеята за „въздух в кенче“?

Маркетинг специалистът Давид Абагнейл първоначално стартира онлайн магазин за продажба на постери с изгледи от езерото Комо, вдъхновен от туристическите плакати на Сан Франциско и Лос Анджелис. 

Скоро обаче решава да предложи нещо по-иновативно – сувенир, който може лесно да се транспортира в куфар и да бъде едновременно оригинален, забавен и провокативен.

Това не е просто продукт, а осезаем спомен, който носите в сърцето си“, казва Абагнейл. А когато туристите се приберат у дома, празното кенче може да бъде използвано като сувенирна поставка за химикалки.

Реакции – от любопитство до скептицизъм

Не всички обаче приемат идеята с ентусиазъм. Кметът на Комо, Алесандро Рапинезе, споделя, че би предпочел туристите да закупуват копринените шалове, с които е известен регионът.

Ако някой иска да вземе част от въздуха ни у дома, това е добре, стига да носи и красиви спомени от тази област“, коментира той.

Консервиран въздух – глобален феномен

Въпреки че изглежда като маркетингова новост, идеята далеч не е нова. В Неапол местният въздух се продава от години, а през 2020 г. британска компания започна да предлага бутилки с „автентичен“ въздух от Англия, Шотландия, Уелс и Северна Ирландия, за да напомня на жителите на Обединеното кралство зад граница за родината им.

В Исландия туристите също могат да си купят консервиран въздух, а в Канада подобен продукт отбеляза бум на продажбите през 2015 г., когато хиляди китайски клиенти започнаха да купуват кенчета със „свеж канадски въздух“.

Маркетингов гений или туристически абсурд?

Дали консервираният въздух от езерото Комо ще се превърне в успешен сувенир или ще остане просто туристическо любопитство, предстои да се види. Но едно е сигурно – той вече привлича вниманието на милиони хора по света и провокира дискусии за стойността на туристическите спомени.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by CNN Travel (@cnntravel)

Горещи

Коментирай