Ски спускане върху девствен сняг в Антарктида за 2,2 млн. долара. Сафари с бели мечки в "забранен" район в Шпицберген, Норвегия за 300 000 долара. Изучаване на снежни леопарди в Хималаите с изследователи за 100 000 долара.
Tези атракции са част от тенденцията "тих лукс", която след като завладя света на модата, сега се пренася в туристическата индустрия.
Един процент от населението на планетата все по-често се отказва от лъскави, но общодостъпни дестинации като например италианския остров Капри, в замяна на дискретни почивки, пише CNBC.
Джаклин Сиена Индия, основател на компанията за свръхлуксозни пътувания Sienna Charles, отдавна се смята за последователка на тихия лукс. Докато повечето предпочитат булевардите на Париж или бреговете на Монако, тя си почива във виетнамския Хо Ши Мин веднъж годишно.
Клиентите ѝ са съсредоточени повече от всякога върху семействата си, благосъстоянието и психическото здраве, "защото светът е много по-стресиращ", обяснява тя.
Друг важен аспект на движението за тих лукс е свързан със сигурността. Тъй като домовете на знаменитостите напоследък са мишена за крадци, събитията с висок рейтинг като Супербоул са по-малко привлекателни за тях.
Радост за туристите: Нещо голямо отново ще работи в любимата ни Гърция СНИМКА
Затова те търсят отдалечени дестинации, често в последната минута.
"Току-що резервирахме за семейство милиардери вила на остров в Бразилия. За мен това е място, което все още притежава автентичност и душа. Там има страхотна храна и невероятна спа и уелнес култура", казва Индия.
Африка е друга локация, където клиентите могат да потърсят уединение. Това е изборът на бившия президент на САЩ Джордж Буш-младши, когото туристическият агент придружава на старателно организирано пътуване до Етиопия през 2015 г.
Roman & Erica е компания за луксозен лайфстайл, управлявана от съпрузите Ерика Джаковиц и Роман Чипоруха. Тя сравнява тихия лукс с недотам елегантния кашмир, противопоставяйки го на тенденцията от 90-те години "да носиш Chanel на гърдите си".
Той управлява лайфстайл нуждите на 30 семейства - от политици и изпълнителни директори на технологични компании до ръководители на хедж фондове. За тях тихите луксозни пътувания са свързани с ексклузивност и уединение.
Пандемията ускорява желанието на заможните туристи за значими преживявания – които варират от препоръки къде да се направи тиха сутрешна разходка сред автентична природа до организиране на тенис мач с Роджър Федерер.
Сега обаче, бизнесът, свързан с обслужването на изключително богати хора, е съпътстван от ново предизвикателство: наличността.
Инфлацията удари и тук: Ето колко струва да станем хаджии!
Според доклад на Henley & Partners за 2023 г. в света има 28 420 сантимилионери, тези с инвестиционни активи от най-малко 100 млн. долара. Това е близо 12% повече от прогнозите за 2022 г. и два пъти повече от броя им през 2003 г.
Джаковиц допълва още, че клиентите ѝ никога не избират конвенционални круизи, а предпочитат да наемат частни яхти. Всъщност, процъфтяващият пазар на чартърни кораби наскоро ѝ попречил да направи резервация в последната минута. "Сега се конкурираме с други 10 души, които пътуват с приятели и семейство. Просто има много повече хора, които могат да си позволят такива преживявания", обяснява тя.
Това кара богатите туристи да търсят нови места за уединение. А каква е следващата граница? Космосът, отговаря туристическият агент.
За свой клиент Roman & Erica осигуряват място в първата изцяло частна мисия на астронавти за 50 милиона долара. Космическите пътувания са толкова търсени, че съпругът основава отделна компания, SpaceVIP, за да задоволи търсенето.
Space Perspective планира да започне шестчасови пътувания до ръба на Космоса на борда на своята сферична капсула от догодина. Според базираната във Флорида компания досега 50% от резервациите са за пълни капсули за осем души. Цената е 1 милион долара.