Бивша стюардеса с 16-годишен опит на 35 000 фута категорично отрича слуховете за мръсна вода и нехигиенични кани за кафе в самолетите.
През последните години авиокомпаниите станаха обект на критики заради хигиената при приготвянето на топли напитки, което създаде опасения сред пътниците за това, какво всъщност консумират.
Един стюард твърди, че каните за кафе се изхвърлят в тоалетните и понякога се доближават прекалено близо до тоалетната чиния, което увеличава риска от "разпръскване". Други пък споделят, че питейната вода на борда е същата, която се използва за тоалетната система, поставяйки пасажерите в опасност от консумация на бактерии като Е. коли.
Но бившата стюардеса Скай Тейлър, на 49 години, от Саутхемптън, която е работила за бюджетни авиокомпании, а по-късно и за Virgin Atlantic, твърди, че да си поръчате капучино в облаците е напълно безопасно. В интервю за MailOnline тя споделя: "Много се говори за пиенето на топла вода и водните резервоари на самолета. Но за мен чашата чай беше нещото, което ме поддържаше на работа."
"Всичко трябва да бъде хигиенично, когато се сервират храни и напитки. Ние сме задължени да спазваме правилата за безопасност на храните и здравето. Така че, не, няма нищо, което не бих пила в самолета."
От EasyJet също потвърдиха пред MailOnline, че водата, използвана за приготвянето на топли напитки, е същата, която се използва за тоалетната, но увериха, че няма никакъв риск от кръстосано замърсяване благодарение на специфичния дизайн на водопроводната система. "Това е стандарт сред повечето производители на самолети и авиокомпании. Прясна вода се зарежда на борда ежедневно," поясни говорител на компанията.
Когато Скай беше попитана дали има храна, която би избягвала на борда, тя отговори отрицателно.
Шеф-готвачът Гордън Рамзи, който е работил в авиационната индустрия, отказва да яде самолетна храна, но дългогодишната стюардеса не е съгласна с неговата позиция. Скай коментира: "Няма нищо, което не бих яла на борда."
"Работехме толкова усилено на полетите, че буквално бих изяла всичко. Имахме храна за екипажа. Повечето от нас, които сме работили дълго време, носехме собствена храна, но понякога просто исках да опитам всичко - особено след 12-часов полет, когато бях без енергия."