Пътниците в самолета винаги задават различни въпроси, докато пътуват. Най-популярни: защо не може да кацне самолет с пълен резервоар, а повечето от седалките в кабината обикновено са сини. Днес ще отговорим и двете наведнъж.
Имали ли сте такива ситуации по време на полети, когато самолетът е кръжал над летището по-дълго, отколкото е трябвало? Това се дължи на безопасността и горивото, от което след полета остава твърде много в резервоара. Трябва да остане определено количество гориво, за да може самолетът да кацне в нормален режим. Любопитните пътници се чудят защо е категорично невъзможно да се приземи самолет с пълен резервоар, какво може да се случи? Въпросът е, че теглото на самолета е много важно по време на излитане и кацане.
Милиардерът Ричард Брансън строи най-луксозния хотел в Средиземноморието СНИМКИ
Теглото на желязната птица се състои от теглото на машините, оборудването, горивото, броя на пътниците и техния багаж. При кацане колесникът трябва да издържа на въздействието върху пистата, така че е важно самолетът да изразходва по-голямата част от горивото, без да натоварва допълнително колесника. Понякога пилотите са принудени да обикалят над града или да изсипват гориво на определени места, за да кацнат безопасно.
Това е мястото, където правят най-любимия руски десерт
Но тайната на сините самолетни седалки е доста проста. Производителите най-често избират синьо за тапицерията на столовете си, тъй като мръсотията, петната и изтъркванията са по-малко видими на тъмен цвят. В допълнение, проучванията показват, че именно този нюанс пътниците свързват с безопасността. Аерофобите и редовните пътници интуитивно избират облицовки със сини седалки.