Рано или късно това се случва с всеки турист и няма значение колко сте разумни и колко често пътувате.
Попадате на място, където се тълпят и други, впечатлени сте от красотата, спокойни дори, бдителността ви е изгубена и вече сте в капана за пари.
И амо след половин час, превъртайки всичко в главата си, ще си помислите „как можах да съм толкова наивен!“ Всичко това ми се случи с моята приятелка Ирина, докато се разхождахме из Милано, разказва руската пътешественичка Елена.
Един от членовете на нашата група предложи да обядваме в центъра.
Разочарована от мечтания Неапол туристка: Никога повече няма да се върна тук
Не обичам кафенета на чисто туристически места - те винаги са скъпи, но винаги са вкусни, а това, което предлагат, дори не е особено качествено като обслужване, най-често сервитьорите не са местни.
За разлика от уютните кафенета в покрайнините, там няма и да се задържите особено дълго, защото потокът от туристи там е такъв, че на практика няма празни места и трябва да се чака.
Но това беше решение на групата и отидохме в пицарията на Джино от 1928 г., която се намира в галерията на Виктор Емануил II. Тоест, не можете и да си изберете по-неподходящо място за обяд.
Случи се така, че всички не се побираха на една маса, а аз и моята приятелка седнахме отделно. Поръчахме салата и една риба на скара за двете.
Седяхме, разговаряхме, пиехме просеко. Храната беше наистина безвкусна, а обслужването - дълго. Тоест - наложи ни се да чакаме това, което си бяхме поръчали. Накрая дойде време да си платим.
Други момичета от групата ни, които бяха на съседната маса, бяха обслужени малко по-рано от нас. За да не се блъскаме в тясната зала, те излязоха да ни чакат на улицата.
Тогава сервитьорът донесе сметката ни.
В Италия във всяко заведение кметката включва coperto - около 2-4 евро на човек. В тези пари влизат салфетки, хляб и вода, накратко, всичко, което вече е на масата, когато седнете или това, което носи сервитьорът без да сте го поискали.
В нашия случай въпросното coperto беше 6 евро за двете. Сервитьорът започна енергично да маха с пръст в този момент, след което посочи и долната част на фактурата, където пишеше, че тази услуга не се включва в крайната сума и цената се плаща отделно в брой.
Платихме сметката с карта, сложихме няколко евро и за бакшиш, но сервитьорът не беше доволен, той продължи да маха с ръце и премина на италиански. Нямахме повече дребни, както и време да вдигнем скандал.
Един приятел даде вместо нас 50 евро и ние започнахме да чакаме да ни върне рестото. Радостен, сервитьорът грабна парите и тръгна нанякъде. След доста време се върна с остатъка от 30 евро.
Сладолед за 23 600 лева, пица за 10 000. Това са най-скъпите храни в света
Общо за безвкусен обяд и отвратително обслужване оставихме за чай по 10 евро, а останалата част от групата - по евро на човек.
По-късно научих, че в Италия това е доста често срещан начин за измама на туристите: да им кажат, че coperto не е включено в сметката и после да поискат да го платите в брой.
Оказва се, че и други туристи са били опарени. В един от сайтовете за туристи мъж описва подобно преживяване в същия ресторант. Оказва се, че Карл, така поне мъжът се представя в интернет, е имал същия опит, но за разлика от двете жени, е успял да реагира навреме.