Вчера, в присъствието на държавните глави на КНР и Лаос Си Дзинпин и Тонглун Сисулит, бе пусната в експлоатация високоскоростната железопътна линия между двете страни, която е един от знаковите проекти за сътрудничество в рамките на инициативата „Един пояс, един път“.
В миналото в пределите на Лаос имаше само една железопътна линия с дължина 3,5 километра, която стигаше до Тайланд. Благодарение на новата, която е 1035 км, и чието изграждане продължи пет години, пътуването от границата до лаоската столица Виентян ще става за три часа, вместо два дни, съобщава Китайското национално радио.
Вечно замръзнали, но мислят, че имат всичко – как се живее в самия край на Евразия
Пускането в експлоатация на жп линията между Китай и Лаос играе важно значение за икономическото и социално развитие на южноазиатската страна. А по думите на президента Сисулит, ще помогне на Лаос да реализира своите географски предимства.
Същевременно, жп линията между Китай и Лаос ще играе важна роля за насърчаване на регионалното икономическо сътрудничество и по-конкретно в рамките на зоната за свободна търговия Китай-АСЕАН, тъй като разходите за логистика между Виентян и китайския град Кунмин ще бъдат намалени с 40-50% от сегашните.
По този начин линията създава поредния добър пример за обвързване на китайската инициатива „Един пояс, един път“ със стратегиите за развитие на други страните в нея подобно на Пирейското пристанище, високоскоростните жп линии между Китай и Тайланд, Унгария и Сърбия, и в Индонезия.
Ужас! Това заснеха младоженци секунда преди трагедията
За осемте години от съществуването на „Един пояс, един път“, Китай е подписал повече от 200 документа за сътрудничество за съвместно изграждане на инициативата със 142 страни и 32 международни организации, придържайки се към високи стандарти и принципите на устойчивост и създаване на блага на хората.