Секретни стаи и символи - за какво пътниците в самолетите дори не подозират

Има много неща, за чието предназначение няма да се сетите, дори да ги забележите

https://pochivka.blitz.bg/narachnik/sekretni-stai-i-simvoli-za-kakvo-ptnitsite-v-samoletite-dori-ne-podozirat Pochivka.blitz.bg
Секретни стаи и символи - за какво пътниците в  самолетите дори не подозират

Самолетите са най-удобният и бърз начин за изминаване на дълги разстояния. Авиокомпаниите се опитват да направят удобен престоя на пътниците им на борда - предлагат храна, напитки и одеяла, много самолети са оборудвани с онлайн система за забавление.

Ако не можете да избегнете скуката по време на дълъг полет, можете да опитате да разкриете тайната на мистериозните символи, които изобилстват във вътрешността на всеки самолет.

Най-тясната страна в света

Има много такива неясни икони и устройства. Някои са разположени в кабината, други - върху външната обшивка и плоскостите на носещите крила. Разбира се, те не са безсмислени. Целта на всеки детайл е известна на членовете на полетния екипаж, стюардесите.

Нека да видим защо са необходими триъгълници над илюминаторите, защо са пробити дупки в стъклото и къде почива екипажът?

Червен или черен триъгълник над илюминатора

Във всеки самолет, отляво и отдясно на пътеката, триъгълни стикери са разположени над няколко отвора. От всяка страна три прозореца са подобно маркирани, разположени на еднакво разстояние един от друг.

Тези триъгълници показват на екипажа къде са разположени краищата на крилата, за да се наблюдава обледеняването и да се следи за правилната работа на клапата. По този начин са необходими триъгълници за обозначаване на прозорците с по-добър зрителен ъгъл.

Отделения за сън на екипажа

Много авиолинии отделят място за почивка на екипажа. Отделенията могат да бъдат на различни места, но обикновено това са стаи без прозорци, разположени директно над пътниците от първа класа.

Накъде води най-дългият въжен мост в България

Размерът на стаите и удобствата за тях в самолети на различни компании могат да варират значително. Някъде са оборудвани общи стаи с няколко легла, някъде отделението за екипаж е помещение с няколко изолирани отделения. Големите самолети могат да бъдат оборудвани с до десет легла. Над пилотската кабина има отделение за пилоти, то е по-просторно, отколкото за кабинния екипаж. Някои авиокомпании предоставят на пилотите частен салон, тоалетна и душ.

Стаите на екипажа имат шкафчета, огледала, понякога музикално оборудване, всичко това е скрито от поглед. В малки самолети тесни стълбища водят към тях, скрити зад врати и панели, разположени непосредствено зад пилотската кабина в зоната на екипажа. В големите пътнически самолети, предназначени за дълги полети, например в Boeing 773, люкът на тавана е прикрит като багажно отделение.

Отвори в илюминаторите

Ако погледнете отблизо илюминаторите, тогава на всеки от тях можете да видите мъничка дупка. Често тя става видима в стратосферата, високо от земята, тъй като около нея се образува замръзване поради студа.

Изглежда, че въздухът може да изтече през такива отвори, от които стъклото и стоманената рамка защитават хората, но това не е така. Всъщност, отворите се състоят от три слоя стъкло. Вътрешният слой предпазва останалата част от стъклото от повреда, външният задържа огромния натиск, а средният го уравновесява, тъй като именно дупката действа като вентилация в него. Чрез него въздухът между стъклата се смесва, налягането се изравнява. В резултат на това налягането върху външното стъкло се намалява, което намалява риска от напукване.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Горещи

Коментирай