Важно: Ето кога и как можем да вземем обезщетение при отмяна на полет

Важно: Ето кога и как можем да вземем обезщетение при отмяна на полет

Възможно е авиокомпаниите да спрат да летят, тогава те са задължени да върнат парите за билета на пътника

Пожарите в Гърция продължават да бушуват, а това наложи евакуацията на редица туристи. 

"При нас все още не са постъпили подобни запитвания и жалби. Предполагам, че ако потребителите не успеят да се справят сами с авиокомпаниите, тогава биха ни потърсили за съдействие. На остров Родос е обявено бедствено положение, най-вероятно авиокомпаниите ще спрат да летят до тази дестинация. Някои от превозвачите отмениха полетите си или пък обявиха частично прекратяване на полетите", каза директорът на Европейския потребителски център Соня Спасова пред Bulgaria On Air.

Тя поясни, че е отговорност на пътника да проверява какво се случва с полета преди него.

"Възможно е авиокомпаниите да спрат да летят, тогава те са задължени да върнат парите за билета на пътника. Пътниците нямат право на обезщетение, защото това е извънредна ситуация, за която авиокомпаниите не отговарят. 

Най-малкият плаж в света ще ви изненада, там няма море СНИМКИ

Ако резервацията е част от пакетна почивка, биха могли да я отменят без неустойки и без глоби, защото има такава предвидена възможност в закона. Но ако сами сме си организирали екскурзията - съветът ми е да договорим условията и да помолим хотела за друга алтернативна дата", добави Спасова в ефира на Bulgaria ON AIR.

По думите ѝ, ако билетът ни е купен без опция за смяна и застраховка, когато пътникът сам се откаже от пътуването си, а то се извърши, няма право да получи пълната сума за възстановяване.

"Разбира се, авиокомпанията може да прецени и да върне тази сума, всичко е въпрос на искане и кореспонденция. Ако някой се страхува и има закупен билет за тази дестинация, да се опита да се свърже с авиокомпанията и да поиска възстановяване на сумата. В най-лошия случай биха се върнали само таксите, които обикновено авиокомпанията връща", коментира директорът на Европейския потребителски център.

Бял пясък и невероятна красота. Кое е това място? СНИМКИ

Попитана какво се случва в ситуация на авиостачка и какви са нашите права, Спасова отговори:

"Има различни съдебни решения, според които, ако персоналът на авиокомпанията стачкува, то тогава не се води извънредно обстоятелство и ако авиокомпанията отмени своя полет, освен да ни възстанови сумата за неизползвания билет, би била задължена да ни изплати и компенсация. Когато обаче стачката е на летищен персонал, или персонал, който е извън авиокомпанията, тя не отговаря за този персонал. Ако в този случай полетът се отмени, единственото задължение е да възстанови сумата на билета."

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай