Да бачкаш като луд на яхти за милиони – не е толкова лъскаво, колкото звучи

Да бачкаш като луд на яхти за милиони – не е толкова лъскаво, колкото звучи

Гостите могат да доведат на борда жена си едната вечер и любовницата или любовниците си на другата

Звучи много престижно да можете да наречете мултимилионна суперяхта свое работно място. Да кръстосвате частни карибски острови и уединени тихоокеански островчета – истинска мечта за любителите на пътешествията.

Плащането също никак не е лошо. В зависимост от големината на опита и опита на персонала, дори вършещите най-непрестижната черна работа могат да очакват около 60-90 хил. долара годишно, според агенцията Crew Finder.

The Crew Network – платформа за работа за странстващи моряци, предлага разнообразни и специфични позиции от майстор на суши до детегледачки.

Сексизъм и йерархия: Стюардеса на частна яхта се оплака от работата си

Някои бивши служители, обаче, разкриват, че да работиш изцяло далеч от дома и да изпълняваш капризите на мини-олигарсите и техните приятели, има своя брутална страна.

Не изпадайте в никакви илюзии за величие и никога не забравяйте към чия 120-метрова лодка сте закрепостени. Има си причина плащането да е „толкова щедро“. Никой не си купува мегаяхта без да очаква парите да са си заслужавали.

Вижте три причини поради които да бъдете персонал на нечия суперяхта може да не е работа-мечта, както може би си мислите:

Гостите

Подобно на останалите работодатели, собствениците на яхти са най-различни. Като цяло, палубните работници казват, че се разбират добре със собствениците и чувстват, че услугите им са ценени.

По-трудно е, когато корабите са оставени на частен наемател. Когато собствениците ги няма, което е през по-голямата част от годината, те отдават яхтите под наем, за да си покрият разходите по поддръжката им.

Както можете да се досетите, суперяхта за 2 млн. долара на седмица привлича шумни партита, много хора и техните претенции, пише nzherald.co.nz.

Гостите могат да доведат на борда жена си едната вечер и любовницата или любовниците си на другата. От екипажа се очаква да бъде дискретен, да пази тайни и да задоволява всички техни прищевки, споделя пред „Дейли Мейл“ опитната служителка Сара.

Веднъж тя била събудена в 3 ч. сутринта от човек, когото тя не понасяла, за да му сготви пържола от алпака докато са в открито море.

Страшно натоварване

Пространството – поне под палубата, е доста малко на един кораб. Служителите често трябва да вършат и друга работа, освен това, което им е задължение. Готвене, поправки и безкрайно, безкрайно чистене са сред задачите, които бързо изпълват едни 24 часа.

„В общи линии си представете 50-метрова яхта, в която има 6 спални за персонала, столова, галера, 7 стаи за гости, 8 бани за гости, главен салон, трапезария, преден салон и мостик.

За всичко това аз и още две стюардеси сме отговорни да поддържаме чистота 24/7 докато обслужваме всички храни и напитки, които понякога са за 11 души екипаж и 16 гости. Беше напрегнато“, обяснява Сара.

Неподчиняващи се колеги

Малките каюти за екипажа са тесни за хора с голяма душа. Политиката и дългите свади са много заразни сред членовете на екипажа. Особено по време на дълги обиколки заедно.

Да не харесвате хората, които обслужвате, е едно. Но ако не можете да избягате от колегите си и трябва да делите двуетажни легла с тях, това си сериозна предпоставка за конфликти. Особено в горещите тропически морета.

„Може да има напрежение и сблъсъци. Когато прекарвате времето си ядейки, работейки и спейки по разписание на една и съща палуба в стаи с размерите на гардероб, неизбежно е да се случи“, коментира бившата служителка Мелиса МакМеън пред Power & Motoryacht.

Какво означава да живеете под палубата?

Друг член на екипаж обяснява, че въпреки минусите за тази работа има голяма конкуренция. Най-специфичните позиции изискват квалификации в плаването, но всеки може да натрупа опит, ако е на правилното място.

Опитът е важен, но често да си на правилното място в правилния момент е по-важно. „Познавам много новозеландци, които са пътували до Форт Лодърдейл, Флорида, за да намерят работа. Това е един от основните центрове на индустрията с яхти и кораби. Антиб също така“, обяснява служителката в Reddit.

Не се подвеждайте по всички тези кораби, които са регистрирани на Каймановите острови“, добавя тя. Въпреки големия брой яхти, регистрирани в данъчни рай, само няколко стоят на котва там.

Трябва да сте нахъсани, да сте готови и да изглеждате добре – това са трите най-важни неща, според нея. Голямо предимство е, ако можете да добавите атрактивна снимка с някакво резюме. „Това е единствената индустрия, където трябва да имате своя снимка най-отгоре на CV-то си“, посочва тя.

Специфичните професии често да много по-трудни от работата, давана на хората на регламентирана заплата, които имат почивен ден и много по-сигурен живот под палубата.

„Работещите по един ден ги изстискват яко и има дни, в които тегля една на всички.“

По думите на служителката, между убийствените смени на чартърните лодки има много свободно време и възможности за пътуване. Възможността да види света почти без никакви разходи ѝ е позволила да натрупа спестявания от своите плавания.

Суперяхта на Роман Абрамович се разби в пристанище, а тези две жени шашнаха мрежата ВИДЕО

И въпреки че е изпълнявали някои потресаващи прищевки в скандални часове, компенсацията си е струвала.

„Накратко, аз съм свръхплатен слуга. Но да, те не ме притежават. И те го знаят“, посочва тя.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!