Бордовата кетъринг услуга се предоставя от голям брой авиокомпании и се използва от незначителен брой пътници. Защо? Някои са сигурни предварително, че не просто се плаща, но е и скъпо (често това изобщо не е така), други просто не са чували за такава възможност.
Трети не се съмняват, че специална храна се допуска само за онези, които могат да обосноват категорично нейната необходимост: предоставят сертификат, показват двегодишно дете - или доказват, че принадлежат към определена религия. Така ли е? Нека го разберем.
Ястията се избират преди полета, обикновено заедно с резервацията. В екстремни случаи - 48-24 часа преди заминаването (трябва да прочетете правилата на превозвача).
Дори Хитлер не намери това място на картата СНИМКИ
Как можете да докажете нуждата от храна на борда точно в този момент? Няма начин. Това означава, че нищо не трябва да се доказва. Друга причина за специално меню е изборът на ястия. Това не е „Пиле, риба, говеждо? О, не, пилето свърши."
Като правило превозвачите предоставят избор между:
- Храна за бебета CHML (за деца над 2-годишна възраст, това могат да бъдат хапки, пържени картофи) или BBML (мляко, пюре)
- Диабетно хранене (DBML) без сладко, пържено, мазно
- Вегетариански/веган ястия (VGML) без мляко, яйца, животински продукти.
Пилот засне невероятен природен феномен от кабината си в самолета ВИДЕО
Също така някои авиокомпании могат да имат опции с азиатско или нискокалорично меню, както и нещо като кошница с плодове.
Що се отнася до парите, някои авиокомпании предоставят специални ястия безплатно, други срещу малко доплащане.