Китай стартира първия търговски рейс на влак без железопътна инфраструктура. Новият влак пътува по така наречените „виртуални релси“ - това е просто пътна маркировка.
Влакът автоматично ги чете и пътува върху тях.
Влаковете без коловози са предназначени за малки градове, където е неизгодно да се прокарва пълноценна железопътна линия. Първият търговски рейс стартира в Съчуан.
В продължение на две години бе изграден участък от 18-километрова виртуална железопътна линия, като инвестицията в проекта надхвърли 2 824 430 621 лева.
Основните разходи бяха за създаване на виртуален път. Един влак струва 2,2 милиона долара. Проектът се нарича Автономен железопътен бърз транзит (съкратено като ART).
Да пътувате в индийски влак, Втора класа! Никога няма да го забравите
Влакът е изцяло електрически, пътува с батерии. Без презареждане е способен да измине 40 км с максимална скорост 70 км / ч. Капацитетът на влака е 307 пътници, но се подготвя версия за пет вагона, която може да побере 500 души.
Самите създатели наричат своето чудо на технологията влак, въпреки че всъщност това е хибрид между влак, трамвай и автобус.
Влакът се зарежда много бързо. За да заредите батерията за пътуване от 2 км, са нужни само 30 секунди, а 25 км - 10 минути.
Влакът се движи по виртуални релси без помощта на машинист. Той сканира маркировката и проправя маршрута. Освен това, ако има задръстване на пътя, той е в състояние да прецени ситуацията и да получи упътвания с отклонение.
Опасностите, които ви дебнат, когато пътувате с влак
Въпреки че влакът е безпилотен, докато китайците не се осмеляват да го пуснат на свободно движение, машинист все още седи в кабината. Поне за спокойствието на пътниците.
Но функцията му е чисто формална – той просто наблюдава работата на устройствата и е готов да премине към ръчно управление в случай на извънредни обстоятелства.
В резултат системата без релси е по-евтина, тъй като няма разходи за полагане на железопътни коловози и по-нататъшната им поддръжка.
Използването на батерии помага да преминете без проводници, в допълнение, влакът е в състояние да промени маршрута, за разлика от, да речем, трамвая.
И важното е, че не отделя допълнителни изгорели газове, което отдавна е сериозен проблем за Китай.