„AirHelp“, водещата компания за защита на правата на пасажерите по света, състави рейтинг на авиокомпаниите и летищата по света. Проучването на „AirHelp“ се базира на собствени данни на компанията и 40 000 пътници от 40 страни.
При съставянето на рейтинга са взети под внимание следните параметри: точност, качество на обслужване на пътниците, наличие на магазини и ресторанти.
“Ние използваме статистиката за точност на полетите на всяко летище, за да изчислим вероятността, с която вашият полет ще бъде навреме”, обясняват от „AirHelp“. Интервюирани са хиляди пътници, споделили своите впечатления за качеството на обслужването, времето на чакане и чистотата на местните летища. Те оценили и ресторантите и магазините на различни летища.
Престижна авиокомпания търси стюардеси – превръща живота им в приказка
Първият фактор е повлиял на 60% от оценката, а другите два – на 40% (по 20%).
На първо място е международното летище Хамад в Катар (признато е за най-доброто в света от 2015 г.).
Второто място е за летището на Токио, Япония, третото – летището в Атина, Гърция. Руското международно летище Шереметиево е шесто подред.
Най-ниска оценка е получило летище Портела в Португалия.
„AirHelp“ е оценила също и работата на 72 авиокомпании. При определяне на мястото в класацията е било взето предвид дали въздушните превозвачи работят в съответствие с посочения график, колко високо е качеството им, колко бързо реагират на изискванията за възстановяване на цената на билета.
Хубаво си помислете, преди да си помъкнете вибраторите на почивка
„Катар Еърлайнс“ е призната за най-добра авиокомпания за втора поредна година (84% от полетите са били навреме), „Американ Еърлайнс“ се класира на второ място (75% от полетите са навреме), а „Аеромексико“ (78%) се класира на трето място.
Ето как изглежда и дъното на класацията: