logo

Вълшебният шоколад от камилско мляко – от пустинята до най-лъскавите магазини

Вълшебният шоколад от камилско мляко – от пустинята до най-лъскавите магазини

Пазарът се разраства все повече към Източна Азия, където се намират около 35% от хората, които си купуват уникалния десерт

За мнозина може да звучи странно, но напоследък все повече нараства популярността на камилското мляко. То има по-малко мазнини, повече витамини и се усвоява по-лесно от организма от кравето.

Някои проучвания показват, че то намалява нивата на кръвната захар. А учените казват, че то е най-близко по състав до човешкото мляко. Затова не е изненада, че то става все по-предпочитана съставка за десерти.

Отвориха изумителен музей на храната, където посетителите трябва да изядат… ВИДЕО

Мартин ван Алмсик е човекът, който стои зад „Ал Насма“ – първата в света фабрика за шоколад от камилско мляко. Той основава бизнеса през 2008 година и започва да продава продукцията си в Швейцария през 2011 година, съобщава „Евронюз“.

Едва през 2013 година ЕС разрешава вноса на камилско мляко.

Като всеки шоколад, и този от камилско мляко започва с какаовите зърна. След като се изпекат, зърното се отделя от обвивката и се поставя в специална смесваща машина.

„Ал Насма“ използва само камилско мляко местно производство, което идва от фермата от другата страна на пътя срещу фабриката, която се намира в Дубай.

Ван Алмсик обяснява защо за производството на шоколад се използва само мляко на прах.

„Млякото съдържа 90% вода, а водата не взаимодейства добре с какаовото масло. В сместа се добавя акация, мед, захар, бурбонска ванилия и какаово масло. Искаме да направим този шоколад от най-добрите съставки. Ванилията е такава, както и акациевият мед. И разбира се, камилското мляко на прах“, казва той.

Луди ли са? Япония привлича туристи със смъртоносна храна

„Ал Насма“ произвежда около 300 кг шоколад на ден, който се изнася в няколко държави по света – от Сан Диего до Сидни. Той може да се намери в такива луксозни магазини като “Harrods” и “Selfridges” в Лондон или “Julius Meinl am Graben” във Виена.

 

Пазарът се разраства все повече към Източна Азия, където се намират около 35% от хората, които си купуват уникалния десерт.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай