Защо повече никога няма да си пилея парите за летене с бизнес класа

Защо повече никога няма да си пилея парите за летене с бизнес класа

Мисля, че бих получила същата храна в икономичен полет и наистина се зачудих дали не сервират същото и в първа класа

След първия локдаун през пролетта заради Covid-19 много хора нямаха търпение отново да хванат пътя. Въпреки че от много места, включително и от pochivka.blitz.bg, предупреждаваха, че почивката, летенето и престоят в хотелите няма да изглеждат като от времето предипандемията, доста хора останата неприятно изненадани.

Сред тях е и Сара Шах – автор за „Инсайдър“, която е трябвало 6 месеца да си седи вкъщи, въпреки че била свикнала непрестанно да обикаля света.

Авиокомпания обяви: Нямате ваксина - няма да стъпите на борда!

„Докато бях лишена от междунанродните полети, осъзнах колко много ми липсва луксът в бизнес класа. Когато можех да летя отново през октомври, нямах търпение да се поглезя малко по време на 9-часов полет в бизнес класа от „Далас-Форт Уърт“ до лондонското летище „Хийтроу“, пише тя за изданието.

Последвало, обаче, неочаквано изживяване. Нещата толкова променили, че Шах стигнала до извода, че допълнително похарчените пари за лусозното пътуване изобщо не са си стрували и никога повече не би ги дала за това.

Ето какво се случило с авторката:

Едно от любимите ѝ неща, свързани с полет точно по този маршрут, е възможността да чака в лускозния салон American Airlines Flagship Lounge. Помещението е голямо и обикновено има бюфет с топла и вкусна храна. Заради пандемията, обаче, той бил затворен.

Разочарована, но все още надявайки се да прекара времето си приятно, тя решила да чака самолета си в Адмиралския клуб на American Airlines. „Седнах на удобна седалка, която беше отделена от тълпата. Някои хора в салона носеха маски, но много от тях ги бяха махнали, за да ядат или да пият нещо. Беше ми некомфортно, защото изглеждаше сякаш някои пътници бяха небрежни по отношение на маските“, обяснява тя.

Шах похарчила предварително 250 долара за PCR тест, за да бъде подготвена, в случай че във Великобритания ѝ поискат отрицателен резултат, а също и за лично успокоение. Това, обаче, не било задължително за пътниците в самолета и тя била неспокойна заради другите пътници. „Радвам се, че си бях резервирала предварително място, което беше отделено от другите“, споделя тя.

Чакалнята беше първото голямо разочарование, но все още имах големи надежди, че като се кача на борда, ще получа малко лукс. Нямах търпение и да хапна нещо по-сериозно – ако си плащаш за бизнес ласа, трябва да очакваш поне прилично ядене“, споделя пътешественичката. 70% от местата в самолета били празни, затова тя можела да си избере място според предпочитанията си. Качването на бода било бързо и безпроблемно.

„Малко след това получих разочароващ, но все пак предвидлив, пакет за лична защита. Пликчето съдържаше една дезинфекцираща кърпичка и малко пакетче дезинфектант. Въпреки че това беше мил жест, се радвах, че си носех собствени кърпички и дезинфектант.

Личната ми кабина – единична седалка до прозореца, имаше много малки джаджи, които исках да избърша, като дистанционното за накланяне на седалката и малката плъзгаща се врата, която исках да затворя. Тези неща бяха полезни, когато се опитвах да спя, но бяха още едно нещо, което исках да дезинфекцирам.

Бързо използвах кърпичката и разочароващото пакетче, за да почистя таблите и след това използвах своите неща, за да дезинфекцирам екрана и дистанционното. Искаше ми се авиокомпанията да ми беше дала 2-3 такива през целия полет или да беше направила пакет с повече кърпички.

Малко след като излетяхме, забелязах, че авиокомпанията е преминала на еднократни продукти. Когато хостът дойде, за да пита дали искам напитка, поисках ментов чай за отпускане. Той ми донесе и пакетче ядки.

Порцелановите и сребърните съдове са нещо обичайно за бизнес класата, затова веднага забелязах, че са минали на ендократни продукти. Разбрах, че промяната вероятно е от практична гледна точка, за да не се налага персоналът да се тревожи за дезинфекцията на още повече предмети, но започнах да се чудя как ще изглежда вечерята.

За щастие, пакетът с лични принадлежности придаде малко усещане за лукс по време на пътуването ми. След като си изпих чая, отворих пакета с лични принадлежности, който е нещо обичайно за полетите бизнес класа. Дотук товаб беше единственото нещо, което ми напомни за лукса, с който бях свикнала.

British Airways си партнират с английската луксозна марка The White Company за подаръка, който идва в кожена чантичка. В него имаше типични неща – четка за зъби, паста, тапички за уши, чорапи и маска за лице. Четка и тапичките винаги са еднократни, но очаквах маската и чорапите да бъдат с по-високо качество. А те изглеждаха като нещо, което можех да си купя в супермаркета.

Вечерята ми беше потъмняла и разочароваща

Вечерята пристигна само час след изпитането и бях разочарована от предложеното. Мисля, че бих получила същата храна в икономична класа и наистина се зачудих дали не сервират същото и в първа класа.

Изядох няколко хапки от студената салата, която имаше големи парчета от сирене или тофу, не можех да кажа. Изядох и няколко хапки от вегетарианския си сандвич. Умирах си за топло ястие и, въпреки че подозирах, че авиокомпанията залага на безопасността, избирайки пакетирана храна, имах чувството, че храната е „твърде безопасна“.

Екранът ми за телевизия беше голям колкото кутията, в която ми донесоха вечерята.

Заспах за малко и се събудих с още едно студено ястие. Дадоха ми кафява кутия с леко топъл кроасан със сирене. Вътре имаше студена чаша с плодове, още по-студен мъфин и еднократни прибори.

До края на полета си бях дезинфекцирала ръцете около 100 пъти. Имах чувството, че исках да си чистя ръцете през цялото време, само за да бъда по-сигурна. Използвах собствен дезинфектант, тъй като този от пакета беше свършил много отдавна.

Като слязох от самолета се почувствах неспокойна. Подобно на другите международни авиолинии, и тази не работеше с пълен капацитет, което означава, че имаше достатъчно място между пътници на борда. Въпреки това бях нервна, защото дишах един и същи въздух с другите пътници в продължение на 9 часа.

В крайна сметка, цената за пътуване с бизнес класа вече не ми изглежда оправдана

(Снимки: Insider)

Пътуването с бизнес класа, което обикновено струва около 10 пъти повече от икономична, този път не ми се стори оправдано. Не знам как другите авиокпмпании се адаптират към това „ново нормално“, но бих се радвала, ако British Airways бяха вложили повече в обслужването в бизнес класа и се бяха подготвили с топли пакетирани ястия и допълнителни кърпички.

Гответе се! След края на карантината настаняването в хотела ще изглежда ето така СНИМКИ

Ако се чудите дали да се охарчите за билет за бизнес класа по време на глобалната пандемия, ще ви кажа да си спестите парите, освен ако наистина не ви се налага да поспите на пускащите се назад седалк и полетът ви не е повече от 10 часа.

Може да ви бъде по-изгодно да си купите три икономични седалки. Може да ви излезе по-евтино и ще получите три разочароващи хранения в кутия за вечеря, вместо едно“, завършва Шах.

Харесайте pochivka.blitz.bg и във Фейсбук, където ще намерите още много полезни и интересни четива за всеки!

Коментирай

Мъски

Мъски 01.12.2020 13:09

Глупава женица! Надява се да се почувства добре като харчи някакви пари и търчи по някакви чужди места????!!!! По-добре да си даде парите за психолог, който да я изчисти от комплексите.

стюардеса уж ми разказа

стюардеса уж ми разказа 01.12.2020 20:12

Поръчкова пропаганда за сплашване. Размахват пръст, тоя път на богатите, че ако и те не слушкат, да видят какво ще ги очаква в бъдеще. Слушкане му е майката!

Avrora1

Avrora1 06.12.2020 8:27

Тая е много зле! Да си купи билет за такъв дълъг полет, за бизнес класа, и да бърше всичко - дезинфекцирано от службите, защото сега всички мият всичко, въздуха не ѝ харесвал, храната...Ми стой си вкъщи, кой те кара да летиш?!