Никой не е могъл да предвиди, че две големи морски бури ще спрат инвазията на едни от най-големите завоеватели на изток и ще спасят една островна нация, превърнала се по-късно в една от най-развитите страни в света.
Твърди се, че две бури спасили през 1218 г. Япония от нашествието на монголския хан Кублай.
Според японската легенда, камикадзе или „божествени Ветрове“, призовани от японския император, потопилия флотилия от 900 монголски кораба, превозващи 40 000 войници. Флотилията потеглила от континентален Китай и трябвало да се срещне с южната флота със 100 000 войници, които да разгромят защитата на японците.
Море без острови и брегове – има такова и тайните му още не са разкрити
Вместо това в продължение на 50 дни хан Кублай не можел да помръдне, а японците разгромили нашествениците след оттеглянето на хана, а много войници дезертирали.
(Снимка: Wikimedia Commons)
Съвременни научни изследвания показват, че тайфун е помел флота на Кублай преди да навлезе в японски води. Центърът на инвазията бил в Кюшу – най-южният от японските острови и западен край на това, което е известно като Драконовия триъгълник, Дяволския триъгълник или Дяволско море, съобщава allthatsinteresting.com.
Този район се простира от японския остров Мияке до островите Бонин на юг-югозапад. Западната част на Дяволско море започва от Тайван до Мияке. Голяма част от триъгълника включва Филипинско море на юг от Япония.
Много хора сравняват Дяволско море с Бермудския триъгълник заради странните неща, случвали се там.
Тайфунът на хан Кублай вероятно е дошъл от Филипинско море. Поражението на монголския флот е японска легенда и до ден-днешен. Ако Кублай беше успял, Япония можеше да е едно много по-различно място.
Легендата за Драконовия триъгълник продължава и през 19-и век. Моряци твърдят, че са видели жена, която плавала на кораб в Дяволско море. Корабът изглеждал като традиционен японски съд за кадене с тамян. Никой не разбрал откъде е дошъл корабът и защо упорито преследвал японските моряци години наред.
През 1944 г. японски пилот имал странно преживяване по време на тежка битка с американците.
Тошияки Ланг твърди, че видял огромно морско чудовище докато кръстосвал Дяволско море при въздушна битка. Той казва, че чудовище, приличащо на голяма змия, плувало бързо през водата и държало главата си отгоре. Змеят имал две огромни триъгълни крила, които му помагали да маневрира през бурните води. Съществото било дълго около 45 метра.
Историята на Ланг звучи невероятно, тъй като няма други свидетели.
През 1952 г. японците изпратили кораб в Драконовия триъгълник, който да разследва изчезването на кораби близо до островите Бонин, известни още като островите Огасавара. Те образуват югоизточния край на триъгълника.
Корабът – Каю-Мару номер 5, с екипаж от 31 човека, бил изпратен от японската хидрографска служба да провери района около островите Бонин. Той потънал на 24 септември 1952 г. с всички души на борда.
Първоначално учените нямали обяснение защо корабът внезапно изчезнал. Легендата за Дяволското море продължавала да набира популярност.
Властите отцепили района за преминаващи кораби. Оказало се, че подводен вулкан е изригнал, точно когато изследователския кораб е достигнал до мястото. Водата станала твърде гореща, изгубила своята плаваемост и корабът внезапно потънал. Екипажът нямал шанс да се спаси. Десетилетия наред районът останал затворен за плавателни съдове.
Легендата за Дяволското море продължава да живее, въпреки че много от случките, свързвани с нея, вече имат научно обяснение. Инвазията на хан Кублай станала по време, когато тайфун навлизал в японски води. А през 1952 г. вулканолозите още не разбирал как един подводен вулкан може да потопи съдове почти веднага.
Пистелят Чарлс Бърлиц твърди в своята книга от 1989 г., че 700 души са изгубили живота си в Дяволското море между 1952 и 1954 г.
Какво всъщност има в Бермудския триъгълник
Истината е, че Дяволско море е част от един много активен регион на Земята. Там се случват много метеорологични и тектонични явления. Китайски легенди от 1000 г. пр. Хр. твърдят, че гигантски дракон живее в тази част на света. Така или иначе, тази част от Тихия океан е опасно място за преминаване на кораби.